Re: Programy pocztowe do sieci Novell

Autor: Marcin P. Ciaszczyk (ciaszcz_at_czekajac.na.nask.com.pl)
Data: Thu 28 Oct 1999 - 19:45:51 MET DST

> Jak już masz pisać, to zamiast pisać klienta, napisz pop- i
> smtp-demona, które będą pracować z katalogami pocztowymi Novella -
> będzie to bardziej uniwersalne i chyba łatwiejsze do napisania. I
> bardziej perspektywiczne, bo będziesz mógł wykorzystać dowolnego
> klienta. A może przekonaj twórcę Łasiczki (weasel), żeby coś takiego
> zrobił?

 jest tak - potrzebuje program pocztowy odczytujacy na koncowce poczte
przesylana przez Novella. Tylko i wylacznie. Niezaleznie od
wszystkiego innego. Moze to robic w sposob (prawie) dowolny, ale nie
wymagajacy ZADNYCH interwencji w konfiguracje serwera. Pomysl z
demonami nie jest glupi - tylko musialy by byc przezroczyste dla
usera.

> BTW - czy w Twojej sieci nie działa TCP/IP? Bo może przekonać admina,
> żeby postawił pop- i smtp server na NetWare (np. Mercury to
> potrafi)... wtedy pegazy będą mogły biegać native, a wszystko insze
> przez SMTP i POP3.

Owszem - to mogloby byc jakies rozwiazanie. Tylko jak to zrobic ?
Stane przed lustrem i powiem "Zainstaluj mi Merkurego" a lustro mi na
to "Nie ma takiej mozliwosci - zadne pakiety tcp/ip nie beda sobie
wlatywac do mojej maszyny!!!"
I jak tu z takim dyskutowac ?

mpc