Re: Instalowanie linuxa po osie

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 04 Oct 1999 - 17:05:21 MET DST

Jan Gromadzki wrote:

> Jak rozumie LILO nie zostal zainstalowany, jesli tak, to trudno sie dziwic, ze system
> nie startuje, bo do tego LILO jest zdaje sie niezbedny (nie jestem niestety znawca
> Linuxa). Oprocz wariantow wymienionych w poscie mozliwe jest jeszcze umieszczenie LILO
> na dyskietce startowej Linuxa, ma to swoje zalety.

sytuacja nie jest patowa. na cdromie instalacyjnym jest przeciez kernel.
z jego pomoca mozna uruchomic komputer programem..... loadlin.exe :)
tylko uwaga. by ten program odpalic trzeba byc w zwyklym DOS.
na plycie jest dokumentacja (dosyc zwiezla) do tego programu.
dosa mozna zawsze odpalic z dyskietki.

po odpaleniu linuxa nalezy zmodyfikowac plik /etc/lilo.conf
a nastepnie wydac polecenie lilo .
w lilo.conf jest np. taki wpis hda lub hdaX (X to cyfra).
jesli jest hda to lilo pakuje sie do glownego sektora startowego.
jesli jest X, jest to partycja X wg. numeracji linuxa na dysku hda.

zdaje sie ze post robi sie NTG, wiec polecam pl.comp.os.linux :)