Re: Jak sprawdzac IP, bylo - Jakis postep :)

Autor: rafii (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 01 Oct 1999 - 17:19:47 MET DST

Grzegorz Szyszlo napisał(a):
> no to jestes w domciu :) masz komunikacje IP, i to w zupelnosci
> wystarczy.
> jedyne co masz wpisane zle, to adres nameservera. znajdz sobie jakis
> najblizszy nameserver. jesli sie przypinasz do tpsa, najlepszy bedzie
> nameserver tpsa. znajdz jego IP. chociaz na probe mozesz
> tez skorzystac z nameservera nasku,
> dns.nask.pl, ma dwa numery -> 148.81.16.51, 195.187.245.51
> wejdz w edycje pliku X:\MPTN\ETC\RESOLV2 , X: litera dysku
> na ktorym zainstalowales OS/2. moze to wygladac tak:

He! Najlepsze jest to ze na dysku nie mialem takiego pliku! Byl tylko
Resolv!

> search wbc.lublin.pl pol.lublin.pl umcs.lublin.pl
> nameserver 1.100.200.250
> nameserver 2.20.200.0
> nameserver 200.100.50.25
>
> pierwsza linia okresla ci domeny ktore beda przeszukiwane
> automatycznie. wpisz tam co chcesz, tzn. co ci pasuje.
> od biedy moze byc:
> search tpsa.pl i to wystarczy.
>
> w pozostalych liniach (max 3) wpisz prawidlowe IP nameserverow,
> musi byc przynajmniej jeden.

Utworzylem plik Resolv2 (bo jak wyzej stwierdzilem nie bylo go) i
wpisalem proponowane przez Ciebie parametry, takze Resolv2 wyglada u
mnie nastepujaco:

search dns.tpsa.pl dns.nask.pl umcs.lublin.pl
nameserver 194.204.159.1
nameserver 195.187.245.51
nameserver 200.100.50.25

Jezeli daje opcje nslookup otzrymuje nast. odpowiedz:
Can't find server name for {tu adres kazdego z wymienionych w Resolv2}.
No response from server.

> Po tym wszystkim powinno zadzialac. na wszelki wypadek przeladuj
> komputer, ale to chyba nie jest konieczne (nie sprawdzalem)
> jeszcze uruchom program nslookup bez parametrow, i wpsz
> kilka kompletnych adresow ale po nazwach a nie numerach.

No i niestety nadal to samo.... czyli nic z sieci nie dziala (poza
pingowaniem)

> nslookup
> (pojawi sie prompt)
> www.teamos2.org.pl
> (tu po chwili pojawi sie troche informacji, numery IP itp.)
> sunsite.icm.edu.pl
> (powinny sie pojawic numery IP dla tego adresu)
> exit
> (powinienes wyskoczyc do linii polecen)
>
> Jesli to ci zadziala, to wszystko powinno biegac jak trzeba.

Niestety nie dziala. Rece mi juz opadaja....

> czyli tak jakby nie mial kontaktu z nameserverem.

I niestety nadal nie ma go...

> ja na wszelki wypadek tlumacze jak krowie na miedzy :)

Dzieki :) (tak dalej prosilbym...)

[...]

> to ma b.duze znaczenie. sprawdz pinga na ten adres.

Zawsze pinguje bez zastrzezen...

> Zachowaj sobie ten list, bo moze ci sie kiedys do czegos przydac.

Juz wydrukowany, ale sieci jak nie bylo tak nie ma :((((((((((

Dzieki za zainteresowanie

--
pozdr.
rafal zawislak/rafii