Re: Jak sprawdzac IP, bylo - Jakis postep :)

Autor: rafii (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Sat 02 Oct 1999 - 14:55:57 MET DST

Grzegorz Szyszlo napisał(a):

> a ping na nameservery tez idze?

Tak.

> najwazniejsze czy chodza pingi na hosty z resolv2 .

Problem w tym, ze chodza....

> wie jak obejrzy statystyki, lub jak wlasnie oglada log. w windzie
> nie ma ani jednego ani drugiego wiec nie wiedza.

ok.

> list juz wyslalem. ale jesli masz pinga gdzies tam indziej
> to routing masz raczej dobry.

hmmm...

> trudno mi powiedziec co jest dokladnie grane. bo telnety www i ftp
> chodza po TCP, resolv/DNS chodzi w zasadzie po UDP
> zas ping to jest ICMP. pomieszanie z poplataniem.
> mozesz jeszcze sprobowac w jakiejs przegladarce
> ftp numer.ip . wtedy sie wyjasni czy chociaz TCP ci dziala.

No i kupa (ktorys juz raz zreszta niestety). Setup.cmd nie dziala mi
dobrze (przy starcie systemu podaje blad: SIOCADDRT: Network is
unreachable).
Po drugie sprawdzilem TCP i tez bagno. Sprobowalem sie przy pomocy
Szkapy polaczyc z ftp://212.244.67.1/ i otrzymalem nast. komunikat:
A Network error occured. Unable to connect to server (TCP Error: )Try
connecting again later. Czyli chyba nie dziala caly TCP...

Jakie mam wiec wyjscie? Moze instalacja selektywna TCP/IP na nowo? Moze
przeinstalowac caly system i zaaplikowac do tego Fixa5 (czyli to co
teraz mam)? A moze wystarczy tylko Fix na wszystkie uslugi sieciowe
(skad go wziac i ile wazy)?

Prawde mowiac nie chce mi sie instalowac systemu od nowa (czasochlonne,
pozatym zachowuje mi sie bardzo dobrze poza wspomnianymi uslugami
sieciowymi)... Czy instalacja Fixa na uslugi sieciowe da pewnosc za
wszystko bedzie pozniej gralo? A moze dobijac sie w tpsa o tego
Gatewaya? A jezeli zainstaluje Fixa i nadal bedzie to samo? Cholera by
to wziela! Najlepsze jest to, ze sam nic nie mieszalem i wszystko
zawalilo sie tak jakos nagle (bez powodu wyraznego)...

A tak ogolnie czy sa tu osoby, ktore korzystaja z serwera katowickiego
pzez OS/2 i nie maja klopotow? Bo jesli tak to wskazywaloby to, ze to na
pewno u mnie jest cos spiepszone (kilku znajomuch na Linuchach i jeden
na Unix'sie nie maja problemow z katowickim TPSA). A moze to przez modem
(tylko wtedy chyba nie dzialalby i pod Winda)... jezeli ma cos
spierniczone TPSA to moze zmienic providera (mam tu blisko PIK-NET i
GROT)? Tylko czy zadziala skoro 0202122 nie dziala?

Dziekuje wszystkim za pomoc. Prosze jeszcze o odpowiedz na te powyzsze
pytania. Co teraz radzicie?

--
pozdr.
rafal zawislak/rafii