Re: Jak sprawdzac IP, bylo - Jakis postep :)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 02 Oct 1999 - 12:08:41 MET DST

rafii wrote:

> Sie robi...
> Sa takie polaczenia.
> Przed chwila pingowalem oprocz wymienionych wyzej (swojego
> nowoprzyznanego IP)
> 212.244.67.1 (jakis FTP w PL)
> 148.81.16.51 (NASK)
> 195.187.245.51 (NASK)
> 194.204.159.1 (TPSA)
> 212.160.17.141 (poprzedni moj IP)
> Odpowiedzi nadchodzily w granicach 150 msek, procz ostatniego ktory byl
> nie aktywny (jako jedyny nie odbijal)

a ping na nameservery tez idze?

> Ok. Zastapilem juz ten wpis na drugi adres NASKu

ok.

> Chodzi, chodzi. Podam np. ze pingowane sa rowniez moje poprzednie numery
> IP

najwazniejsze czy chodza pingi na hosty z resolv2 .

> (czy uzytkownik takiego kompa wie ze ktos do niego sie dobija?).

wie jak obejrzy statystyki, lub jak wlasnie oglada log. w windzie
nie ma ani jednego ani drugiego wiec nie wiedza.

> Dzieki - czekam

list juz wyslalem. ale jesli masz pinga gdzies tam indziej
to routing masz raczej dobry.

mozesz jeszcze probowac recznie zameczac rozne nameservery
poprzez

resolv - numer.IP
ten minus jest bardzo wazny.

trudno mi powiedziec co jest dokladnie grane. bo telnety www i ftp
chodza po TCP, resolv/DNS chodzi w zasadzie po UDP
zas ping to jest ICMP. pomieszanie z poplataniem.

mozesz jeszcze sprobowac w jakiejs przegladarce
ftp numer.ip . wtedy sie wyjasni czy chociaz TCP ci dziala.