Re: Jak sprawdzac IP, bylo - Jakis postep :)

Autor: rafii (rafalz_at_box43.gnet.pl)
Data: Sat 02 Oct 1999 - 10:26:13 MET DST

Grzegorz Szyszlo napisał(a):
> ^^^^^^^^^^^^^^
> ten ostatni numer to jest fikcja. podalem go tylko dla przykladu.

To w zasadzie tez nie ma znaczenia bo probowalem roznych adresow...
Wszedzie zachowuje sie tak jakby ich nie bylo...

> grrrr..... z tego wynika ze nie masz komunikacji IP z tymi
> serwerami. sprawdz poleceniem PING czy masz sygnal z podanymi
> numerami IP. to bardzo wazne.

Sie robi...
Sa takie polaczenia.
Przed chwila pingowalem oprocz wymienionych wyzej (swojego
nowoprzyznanego IP)
212.244.67.1 (jakis FTP w PL)
148.81.16.51 (NASK)
195.187.245.51 (NASK)
194.204.159.1 (TPSA)
212.160.17.141 (poprzedni moj IP)
Odpowiedzi nadchodzily w granicach 150 msek, procz ostatniego ktory byl
nie aktywny (jako jedyny nie odbijal)

> jesli ci sie pojawia adres kazdego z wymienionych w RESOLV2, to znaczy
> ze plik masz napisany dobrze, ale 3ci numer IP jest fikcyjny i mozesz
> go smialo wyrzucic.

Ok. Zastapilem juz ten wpis na drugi adres NASKu

> ja sie obawiam ze wlasnie pingowanie nie chodzi.

Chodzi, chodzi. Podam np. ze pingowane sa rowniez moje poprzednie numery
IP (czy uzytkownik takiego kompa wie ze ktos do niego sie dobija?).

> jesli wczesniej opisane nie dziala, to nie ma szans by
> zadzialalo to powyzej.

:((((

> pytanie, czy pinguje na inne IP, oto jest pytanie.
> jesli pinguja sie lokalne interfejsy, to naczy ze masz prawidlowo
> zainstalowane TCP/IP. wobec tego jesli sie nie pinguje do IP
> komputerow gdzies tam daleko w sieci, to znaczy ze jednak masz
> cos nie tak z routingiem. mi routing konfigurowal sie zawsze
> automatycznie, jutro ci podam jak powinny wygladac polecenia
> routingu dla klasy C numerow IP, gdyz taka wlasnie masz u siebie.
> ja u siebie mam klase A, wiec konfig ktory mam na swoim zlomie
> z ktorego to pisze ci sie nie przyda.

Dzieki - czekam

--
pozdr.