Re: Jak sprawdzac IP, bylo - Jakis postep :)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 01 Oct 1999 - 19:09:54 MET DST

rafii wrote:

> He! Najlepsze jest to ze na dysku nie mialem takiego pliku! Byl tylko
> Resolv!

uech. no to juz nic nie wiem. ja sie zawsze spotykalem z RESOLV2.
byc moze on se tworzy tylko przy instalacji lan, gdyz tylko takie mam.

> Utworzylem plik Resolv2 (bo jak wyzej stwierdzilem nie bylo go) i
> wpisalem proponowane przez Ciebie parametry, takze Resolv2 wyglada u
> mnie nastepujaco:
>
> search dns.tpsa.pl dns.nask.pl umcs.lublin.pl
> nameserver 194.204.159.1
> nameserver 195.187.245.51
> nameserver 200.100.50.25
             ^^^^^^^^^^^^^^
ten ostatni numer to jest fikcja. podalem go tylko dla przykladu.

> Jezeli daje opcje nslookup otzrymuje nast. odpowiedz:
> Can't find server name for {tu adres kazdego z wymienionych w Resolv2}.
> No response from server.

grrrr..... z tego wynika ze nie masz komunikacji IP z tymi
serwerami. sprawdz poleceniem PING czy masz sygnal z podanymi
numerami IP. to bardzo wazne.
jesli ci sie pojawia adres kazdego z wymienionych w RESOLV2, to znaczy
ze plik masz napisany dobrze, ale 3ci numer IP jest fikcyjny i mozesz
go smialo wyrzucic.

> No i niestety nadal to samo.... czyli nic z sieci nie dziala (poza
> pingowaniem)

ja sie obawiam ze wlasnie pingowanie nie chodzi.

> Niestety nie dziala. Rece mi juz opadaja....

jesli wczesniej opisane nie dziala, to nie ma szans by
zadzialalo to powyzej.

> Dzieki :) (tak dalej prosilbym...)

nie ma sprawy :))

> Zawsze pinguje bez zastrzezen...

pytanie, czy pinguje na inne IP, oto jest pytanie.
jesli pinguja sie lokalne interfejsy, to naczy ze masz prawidlowo
zainstalowane TCP/IP. wobec tego jesli sie nie pinguje do IP
komputerow gdzies tam daleko w sieci, to znaczy ze jednak masz
cos nie tak z routingiem. mi routing konfigurowal sie zawsze
automatycznie, jutro ci podam jak powinny wygladac polecenia
routingu dla klasy C numerow IP, gdyz taka wlasnie masz u siebie.
ja u siebie mam klase A, wiec konfig ktory mam na swoim zlomie
z ktorego to pisze ci sie nie przyda.