Re: Herezje (dlugie)

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_waw.pdi.net)
Data: Sun 25 Jul 1999 - 13:51:00 MET DST

Janusz Chmielewski wrote:

> sie zamknac (prawie- Netsc.4.04 czasami sie nie chce zamknac:))

Poprawione w 4.61. Zresztą jak na rekompilat z windozy to i tak dobrze
chodzi.

> jakichkolwiek komunikatow (ktory W jest w stanie to zrobic?).

Może 3.1....

> IBM jednak z zapalem stara sie pograzyc ten system
I tak, i nie - IBM stara się na zewnątrz wyglądać jak monolit ale to
tylko pozory.

> Commodore pograzyla Amige. (Z calym dla niej szacunkiem - IMHO to jest
> najlepszy komputer do domu, jaki dotychczas wymyslono, tylko ci idioci
> uparli sie zachowywac wszelkie licencje dla siebie i skonczyly sie dobre
> czasy).
No, bez przesady - o wiele więcej informacji na temat OS/2 opublikował
IBM niż M$.

> Rozumiem, ze marketingowo IBM jest zdecydowanie gorszy od
> Microso_tfu, ale mozna np. promocyjnie obnizac cene,

I od razu mieć antymonopolówkę na karku...

> instalowac OSa w
> komputerach sprzedawanych przez ktoras z renomowanych firm i reklamowac,
> zachwalac, przekonywac.

Firmy które próbowały to robić dostawały zawoalowane groĽby od M$ że
'mogą być kłopoty'. Zobacz na proces antymonopolowy M$.

> Tu na marginesie - informatyk ze sklepu, ktory
> sprzedawal w/w procesor, plyte i pamiec zapytal, czemu nie wkladam
> dyskietki instalacyjnej "przeciez nie wystartuje", a potem zapytal, czy
> jest jakies demo, takie jak W'95, bo by sobie chcial poogladac, bo mu
> sie podoba. I co? Odpowiedzialem, ze moze sobie przyjsc pogladac system
> w czasie pracy, bo i tak nic nie skopie. Ale takie proste demo mogloby
> istnec, nieprawdaz?

Istnieje. Lechu ma nawet P/N tego demka.

BTW - Lechu - IMHO takie demo można kopiować bez umiaru legalnie.

> W tej chwili IBM zdecydowanie powinien skupic sie, o ile mu
> jeszcze zalezy, na doprowadzeniu do stanu, w ktorym OS bedzie w stanie
> obsluzyc 100% programow W3.11 i 90% W9X.

Niestety, jest to niemożliwe. W Windows 95 wykorzystywane są mechanizmy
na które OS/2 nie pozwoli. Na przykłąd swobodny dostęp do pamięci przez
aplikację.
Początkowo dało si, ale M$ od razu zmienił bibliotekę win32s z wersji
1.25a (gdzie jeszcze tego nie było) na 1.30 (gdzie już to było).

> Albo spowoduje, ze kazdy z
> uzytkow i gier wyprodukowany zostanie w wersji windzianej i osowej
> (nierealne). To chyba nie jest az taki problem, to nie emulator iMaca,
> na milosc Boska.

To jest o wiele większy problem. OS/2 to system, a nei tylko grafika. I
to system zarządza aplikacjami, a nie aplikacje tłuką się między sobą
jak w 95. Dlatego są takie kłopoty.

> Szczerze mowiac, z tych powodow mam w swoim kompie trzy systemy: OS/2,
> W95 i NT. Ten ostatni w celach poznawczych i ochronnych - na partycji
> NTFS trzymam najwazniejsze dane, inne systemy nie maja tam dostepu, nikt
> i nic, poza najgorszymi wirusami niczego nie wykasuje.

Hm.. A nie ma czasem IFS do NTFS na OS/2?

> A W95 jest tylko
> dlatego, ze czasami mam ochote w cos pograc, czy uzyc np.Worda albo
> DBase w najnowszej wersji.

> Podsumowujac - albo firmie IBM zalezy i zrobi te kilka rzeczy, o ktorych
> pisali inni i ja, nieco sie zepnie w sobie, zrobi jakas promocje czy
> cos, albo zgodnie z prawem Kopernika "gorszy pieniadz wyprze lepszy".

Obawiam się, że jednak to drugie.

> System, chocby najlepszy, ktory jest zbyt drogi, zbyt skomplikowany w
> administrowaniu i do ktorego nie ma dobrych, latwo dostepnych aplikacji
> i ktory nie rozwija sie umiera smiercia naturalna. OS/2 spelnia 1.5 z
> warunkow: jest dosc drogi

Do czego porównując?

> A w zwiazku z innymi systemami: ani Linux ani BeOs nie wchodza w
> rachube, jako konkurencja dla Wind. Why? A dlatego, ze nie sa tak
> idiotycznie proste i automatyczne jak one, o reklamie nie wspominajc.

Linux bardzo szybko idzie w tą stronę. Pamiętaj, że tak naprawdę rynek
tworzą firmy - a te zwykle nawet zamawiając windę chcą, aby ktoś im ją
skonfigurował. Linux ciut lepszy od Suse + Staroffice w większości jest
do przełknęcia. A reklama będzie - kilka firm zaczęło pracować nad tym.

> BTW czy jest jakis na prawde dobry emulator Amigi do Osa?
Marne szanse, żeby był. W końcu gdzie tam intelowi do Motorolki...
A na Atarynę ST był taki emulator PC PCditto.... I jak chodził :-)

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 601) 829697