Re: OS/2 a LAN

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Mon 12 Jul 1999 - 16:50:30 MET DST

On Sat, 10 Jul 1999 18:51:53, bigl_at_cs.tg.com.pl (Leszek Gerwatowski)
wrote:

> Korzystałem i o nic takiego nie pytał.

        A mój pyta. Zajrzałem do NIF-a (ibmne200.nif) i tam jak wół stoi
sekcja [RAM]:

[Ram]
 Display = "Adres pamięci współdzielonej"
 Type = Hexadecimal
 Default = 0D0000

        itd...

> Cyz sterowniki są do karty Compex czy też ogólne do NE2000?

        Compeksy mogą chodzić w kilku trybach ustalanych zworkologicznie. W
jednym z nich chodzą jako native i wtedy stosuje się drivery compeksa
dostarczane na błyskietce z kartą, a w innym - typowe drivery NE1000
lub NE2000, w zależności od ustawienia zworek.

> A w folderze "Programs" nie ma IBM Peer?

        Nie ma. Zresztą jak mu po raz kolejny ustawiałem instalację sieci, to
za każdym razem pisał, że TCP/IP jest, a Peera nie ma.

> Na razie podać szczegóły.

        No to może garść dalszych. Warp 4 PL, Fix 6 UK, TCP/IP i MPTS o ile
pamiętam, nie fiksowałem.

> Przecież jest w TCP/IP. Ale do konfiguracji jest potrzebny klient DHCP a nie
> DHCPD czyli serwer. Ale żeby dobrze działał trzeba zainstalować ostatniego fixa
> do MPTS.

        W TCP/IP jest DHCP klient, a nie demon. Może nie wyplułem się
dostatecznie precyzyjnie, ale mam:

        - w pracy (dwie lokalizacje) sieć z DHCP
        - w domu stacjonarnego putra z OS/2 Merlin PL, Fix6 UK
        - notebooka z wingrozą

        Po włączeniu notebooka w pracy, notebook konfiguruje mi się z DHCP,
natomiast w domu muszę ręcznie ustawiać adres IP, maskę, bramkę i
nameserwer. Wolałbym odpalić na swoim OS-ie DHCPD tak, aby notebook
zdejmował konfigurację z sieci niezależnie od tego, gdzie jest. Więc
do tego jest mi zdecydowanie potrzebny demon, a nie klient.

--
Pozdrawiam,
Jan.