Re: OS/2 a LAN

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_cs.tg.com.pl)
Data: Sat 10 Jul 1999 - 20:51:53 MET DST

In article <hl3RBY1idpDT-pn2-qiLCSdCFWc1D_at_localhost>, Jan Stożek wrote:
>Cześć,
>
> 1. Driver NE2000 podczas instalacji żąda podania adresu RAM;

Korzystałem i o nic takiego nie pytał.

> 2. Po zainstalowaniu IBMPEER (bez LAN Server coś tam - czy to jednak
>jet potrzebne???), zrebutowaniu i tak dalej, driver mi w czasie rebutu
>pisze, że znalazł kartę, IRQ, RAM (?) i że się zainicjalizował
>pomyślnie i skutecznie. Tymczasem ping nie chce mi na karte wyjść, a
>ping z notebooka nie odpowiada. Mój netstat mówi:
>
> Wywalenie wpisu o pamięci karty z PROTOCOL.INI nic nie pomogło. Co
>ciekawe, nie widzę karty rówineż w harfware managerze, a chyba
>powinienem.

Cyz sterowniki są do karty Compex czy też ogólne do NE2000?

> Chociaż instalowałem klienta do współdzielenia plików i drukarków
>(bez LAN Server coś tam - był taki czekboks), nie widzę dodatkowych
>ikonek w folderze Connections.

A w folderze "Programs" nie ma IBM Peer?

> Czy ktoś ma jakiś pomysł, co z tym zrobić?

Na razie podać szczegóły.

>BTW i całkiem przy okazji: czy jest jakiś prosty DHCPD do Merlina? W
>pracy mam DHCP i każdorazowe przekonfigurowywanie notebooka
>(zakładając, że uda mi się uruchomić sieć) jest deczko upierdliwe.

Przecież jest w TCP/IP. Ale do konfiguracji jest potrzebny klient DHCP a nie
DHCPD czyli serwer. Ale żeby dobrze działał trzeba zainstalować ostatniego fixa
do MPTS.

--
|Leszek Gerwatowski|    _/_|_\
"Don't fix it if it isn't broken"