Re: Siec cd.

Autor: Leszek Gerwatowski (bigl_at_cs.tg.com.pl)
Data: Sat 10 Jul 1999 - 22:43:05 MET DST

In article <7m88um$7t6$1_at_korweta.task.gda.pl>, Shakuł wrote:

>to z
>windzianej
>mam
>

>Jest prawie tak jak napisales. Po wydaniu polecenia net view widze tylko swoj
>komputer, znajac nazwe innego komputera moge napisac net view \\komputer i
>widze wszystkie zasoby, ale skad mam wiedziec jakie komputery sa podlaczone do
>sieci? Chyba, ze ma to cos wspolnego z grupa robocza? Moj komputer z Warpem
>ma inna grupe robocza (DOMAIN nazwa) niz windziane.

Dokładnie o to chodzi. Wpisz w linii DOMAIN nazwę domeny taką jaką mają windy i
na pewno je zobaczysz. Bo jeśli po zrobieniu "net view \\komputer" widzisz jego
zasoby to znaczy że wszystko działa OK. Jakbyś miał kilka domen i chciał
należeć do nich jednocześnie (windy tego nie potrafią a OS/2 tak), to w linii
możesz napisać "DOMAIN=domena1,domena2,domena3".

>Moze to ma jakis wpływ na to? Mam jeszcze pytanie co mam zrobic zeby siec
>dzialala rowniez pod win-os/2 ? Jaka siec mam zainstalowac w oknie "Program
>instalacyjny Win-OS/2" - Sieć ? I jak mam zainstalowac karte sieciowa pod
>win-os/2 ?

Żadnych rzeczy sieciowych nie trzeba instalować w Win-OS/2. Wszystko
automatycznie działa - w Win-OS/2 wszelkie zasoby i funkcje sieciowe działają
bo dziedziczą środowisko z OS/2. Jeśli masz np. TCP/IP w OS/2 to w Win-OS/2 też
masz i możesz powiedzmy zainstalować przeglądarkę i będzie działała. Tak samo z
siecią peer-to-peer - jeśli będzie działała w OS/2 i np. podmapujesz dysk i
LPT2 to w Win-OS/2 też to będzie.

>Jakbys mial czas moge Cie prosic zebys zobaczyl gdzie moge znalezc ikone,
>ktora pokaze mi cala siec - jakie komputery sa do niej podlaczone i jakie
>zasoby, bylbym bardzo wdzieczny.

Nie myśl że klikanie da więcej niż polecenie "net". Te ikonki to tylko
graficzna reprezentacja tego co pokazuje polecenie net. Więc jeśli nic nie
widzisz po poleceniu "net view" to i nie zobaczysz żadnych ikonek w folderze
sieciowym. A z tego co pamiętam to jest to folder "Połączenia->Przeglądarka
zasobów sieciowych" czy jakoś tak.

--
|Leszek Gerwatowski|    _/_|_\
"Don't fix it if it isn't broken"