Re: Siec cd.

Autor: Shakuł (shakul_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 11 Jul 1999 - 14:15:27 MET DST

Leszek Gerwatowski napisał(a) w wiadomości: ...
<...>
>Dokładnie o to chodzi. Wpisz w linii DOMAIN nazwę domeny taką jaką mają
>windy i >na pewno je zobaczysz. Bo jeśli po zrobieniu "net view \\komputer"
>widzisz jego zasoby to znaczy że wszystko działa OK. Jakbyś miał kilka
>domen i chciał należeć do nich jednocześnie (windy tego nie potrafią a
>OS/2 tak), to w linii możesz napisać "DOMAIN=domena1,domena2,domena3".

Dzieki za instrukcje, i za te informacje o mozliwosci przypisania kilku grup
roboczych, to sie bardzo przyda.
Jednak pojawil sie problem, nazwa grupy roboczej windzianych komputerow
to "CKG INC.", nazwa ta zawiera spacje i kropke, a OS nie chce tego przyjac.
Mozna cos z tym zrobic, nie zmieniajac samej nazwy?

<...>
>Żadnych rzeczy sieciowych nie trzeba instalować w Win-OS/2. Wszystko
>automatycznie działa - w Win-OS/2 wszelkie zasoby i funkcje sieciowe
>działają bo dziedziczą środowisko z OS/2. Jeśli masz np. TCP/IP w OS/2
>to w Win-OS/2 też masz i możesz powiedzmy zainstalować przeglądarkę
>i będzie działała. Tak samo z siecią peer-to-peer - jeśli będzie działała w
>OS/2 i np. podmapujesz dysk i LPT2 to w Win-OS/2 też to będzie.

A wiesz moze jak sprawdzic czy siec pod win-os/2 dziala? Jakos nie jestem
przekonany dopuki nie zobacze :) Dodam, ze ping'iem widze inne komputery.

<...>
>Nie myśl że klikanie da więcej niż polecenie "net". Te ikonki to tylko
>graficzna reprezentacja tego co pokazuje polecenie net. Więc jeśli nic nie
>widzisz po poleceniu "net view" to i nie zobaczysz żadnych ikonek w
>folderze sieciowym. A z tego co pamiętam to jest to folder
>"Połączenia->Przeglądarka >zasobów sieciowych" czy jakoś tak.

Rozumiem, ale w sieci mojej czesto nastepuja zmiany w udostepnianych
zasobach i latwiej bylo by mi przegladac wlasnie w okienkach graficznych.
A tak na marginesie to jak sie przesiadlem na OS'a to zaczalem sie
przekonywac do trybu znakowego, teraz doceniam jego zalety.

Shakul