Re: Kilka pyta˝ od nowicjusza (?)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 30 Jun 1999 - 19:25:41 MET DST

B. M. wrote:

> 1. Jak wygląda obsługa DOS. Czy jest możliwa praca programów mających
> zapotrzebowanie na pamięć 600 MB, które wymagają wysokich parametrów buffers
> i files,

mozesz sobie okreslic dowolna ilosc konfiguracji dla sesji dosa.
dla szczegolnie zarlocznych programow mozesz nawet zadeklarowac ze
pracuja na monitorze MDA, wtedy ponizej jest wolna przestrzen na ktorej
os/2 moze wsadzic dalszy kawalek wirtualnego ramu. dzieki temu
ramu mozesz miec nawet powyzej 700KB i wszystko dziala jak powinno
bez zadnych blokow UMB i tych podobnych biegow przez plotki.

> 3. Czy system obsługuje sprzęt dwuprocesorowy (czy potrafi korzystać z obu
> procesorów)

niestety nie. o ile mi wiadomo dopiero wersja warp server (a nie client)
potrafi chodzic na kilku procesorach.

> 4. Jakie są polskojęzyczne programy do obsługi sieci (w tym także
> rozległej - może są jakieś wbudowane)

chocby netscape. pewnie sie zdziwisz, ale spolszczenie netscape pojawilo
sie w pierwszej kolejnosci dla OS/2. zreszta os/2 jest tez dostepny
w calosci w wersji polskiej (oprocz voice type), wbudowany jest
IBM Explorer. nie myl tego z Microsoft Explorer, gdyz os/2
wogole sie ta przegladarka nie wspomaga. sluzy ona wylacznie do
przegladania
stron www :)