Re: Kilka pytań od nowicjusza (?)

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_waw.pdi.net)
Data: Tue 29 Jun 1999 - 23:10:05 MET DST

B. M. napisał(a):
> Najbardziej interesują mnie odpowiedzi na poniższe pytania (choć proszę o
> wszystkie uwagi, jakie ktoś uzna za ważne)
> 1. Jak wygląda obsługa DOS. Czy jest możliwa praca programów mających
> zapotrzebowanie na pamięć 600 MB, które wymagają wysokich parametrów buffers
> i files,
Bez problemów. Dla każdej sesji DOS-a (czyli dla każdego programu) masz
około setki parametrów. Każda może mieć inny Autoexec.bat i inne
sterowniki, inne ustawienia pamięci, przydiał czasu, dostęp do urządzeń
zewnętrznych etc. VDM, czyli Wirtual Dos Machine daje więcej pamięci
podstawowej (dolne 640KB, bo 600MB to procek w DOS-ie nie obsłuży) niż
czysty, żywy DOS 5.00. Do tego możesz dać więcej pamięci XMS, EMS i DPMI
niż masz w komputerze - OS/2 zasymuluje brakujący kawałek na dysku.

> 2. Czy można używać 32 bitowych aplikacji Microsoft (pakiet Office) czy
> Corela (wersja 8)
Nie. Jedynie te, które współpracują z biblioteką Win32s w wersji 1.25a i
niższej. Oczywiście M$ kiedy się okazało, że kupa softu chodzi pod OS/2
wypuścił wersję 1.30 do tego tak paskudząc ją, że nie dało się jej
przenieść na OS/2 (musiałby OS/2 przestać panować nad pamięcią).

> 3. Czy system obsługuje sprzęt dwuprocesorowy (czy potrafi korzystać z obu
> procesorów)
Wersja Os/2 Server Advanced SMP - do 64 procesorów niekoniecznie na tej
samej maszynie (czyli klaster)

> 4. Jakie są polskojęzyczne programy do obsługi sieci (w tym także
> rozległej - może są jakieś wbudowane)

W zasadzie wszystko co chcesz - w polskiej wersji systemu masz polskie
komunikaty we wszystkich narzędziach intrnetowych, jest polska wersja
Netscape'a. Do tego, ponieważ tłumaczenie było robione w Polsce i było
konsultowane z nami nie ma tam rażących buraków.

> Z góry dziękuję za pomoc w podjęciu decyzji.

Proszę bardzo

Pozdrawiam

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 601) 829697