Re: karty dzwiekowe

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_sunrise.pg.gda.pl)
Data: Wed 16 Jun 1999 - 23:53:29 MET DST

On Wed, 16 Jun 1999 17:02:35, janb_at_polbox.com (Jan Bie˝kowski) wrote:

> [...]
> Po fixie sterownik wcale się nie ładuje tylko zgłasza błąd
> już na Dzień Dobry. W zwązku z tym udałem się dzisiaj do sklepu celem dokonania
> zakupu Sound Blastera( wiem że OS ma sterowniki do SB).
> Były PCI 64 i PCI AWE 64. Postanowiłem spradzić płyty dołączne do karty -
> okazało się , że sterowniki są do W'311'95'NT. Do OS nie ma.
> Na moje pytania o sterowniki do OS/2 sprzedawca powiedział , że przecież są do
> wszystkiego (chyba chodziło mu o wszystkie W). OS/2 to
> dla niego W'95/osr2. Ręce mi opadły. Sklep jest w centrum Stolicy.

Dostawałem identyczne odpowiedzi gdy,nieco złośliwie, poszukiwałem
karty TV ze sterownikami do OS/2. W końcu nie przypadkiem OSr2 nazywa
się jak się nazywa. Teraz już wszyscy wiedzą, że OS/2 to taka
przejściowa wersja windows ;)

Nie mam doświadczenia z kartami SB, ale są na ten temat całe strony www.
Linki znajdziesz na Tech/2 i na www.pg.gda.pl/~mw

> - może ktoś z Was używa innych kart (tylko , żeby były jeszcze produkowane)

Od paru miesięcy mam Twistera3D PCI na Cirrusie i jestem zadowolony.
Działa na sterownikach ze WWW Cirrusa. Inna sprawa, że nie mam bardzo
wygórowanych wymagań jeśli chodzi o jakość dzwięku.
A przy okazji, jak już ktoś będzie chciał kupić coś takiego, to lepszy
będzie zapewne Twister3D-A, bo jest podobno zgodny z Aureal-em.

> - a może ktoś zmusił OPTi do pracy pod OS'em

A i owszem, używałem OPTI przed Twisterem. Dokładnie był to Shuttle
cośtam cośtam. Działało mi wszystko co trzeba: DART, midi, wav, CD itd.
Problem jest taki, że najnowsze fixpaki psują MMPM2 i rozwiązaniem jest
downlevel MMPM2 do poziomu fixpaka 8, o ile pamiętam, lub jeszcze niżej.

pOSdrawiam,
Marek
                                               Marek Wojciechowski