IDE i SCSI

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_chem.pg.gda.pl)
Data: Fri 28 May 1999 - 16:05:41 MET DST

Witam,

Mam maly problem z ktorym nie moge sobie dac rady. Nie jestem specem od
SCSI i moze ktos bedzie madrzejszy.

Mam komputer pod OSem na dysku SCSI (i jest to jedyny dysk w tym kompie)
jedynym uzadzeniem IDE jest CD. Wszysko dziala.

Poniewaz ten dysk zrobil sie juz bardzo ciasny a poza tym zaczynal sie
sypac wiec dokupilem wiekszy - IDE, ktory chcialem spartycjonowac podobnie
jak ten stary, przegrac system i mialo byc po sprawie. Ale pojawil sie
maly problem. Nie moge uruchomic obydwu dyskow rownoczesnie. Sam SCSI
dziala, sam IDE dziala (zrobilem na nim nowa testowa instalacje OSa, zeby
sie upewnic) a razem ni w zab.

Jak mam system na SCSI i zaczynam bootowac z podlaczonym IDE, to wywala
sie na etapie os2dasd.dmd piszac ze "OS/2 is unable operate your hard
disk bla bla ..." i pozostaje tylko twardy reset. Jak zrobilem testowa
instalacje OSa na IDE (SCSI caly czas podlaczony ale tym razem IDE jako
bootujacy) to przy podnoszeniu systemu pisze ze "NCRADD fatal error, could
not load NCR core" ale podnosi sie dalej normalnie, tylko oczywiscie dysku
SCSI nie widac.

Moze ma ktos jakis pomysl?
Moze popelniam jakis kretynski blad, jak pisalem nie mam doswiadczenia w
kombinacjach IDE + SCSI

                                                   Marek Wojciechowski