Re: ext2

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_sunrise.pg.gda.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 00:18:05 MET DST

On Wed, 19 May 1999 22:59:17, jasio_at_nowhere.pl (Jan Sto‹ek) wrote:

[...]
> Jakoś mnie mierzi nieuzasadnione łamanie konwencji. Skoro się
> przyjęło, że partycje podstawowe są wzajemnie dla siebie niewidoczne,
> to uważam za bezpieczniejsze przestrzeganie takiej umowy. Jeżeli
> chcesz mieć partycję widoczną dla kilku systemów, to załóż ją jako
> secondary. OK - czasem rzeczywiście trafiają się sytuacje, kiedy
> trzeba sięgnąć ponad podziałami i narzędzia do tego powinny być. Ale
> właśnie jako wyjątek na specjalne okazje, a nie reguła codziennego
> funkcjonowania.

Zgadzam się, że tak powinien zachowywać się porządny system. Natomiast
oczywiście fajnie jest gdy opcjonalnie można jednak te pozostałe primary
zobaczyć. Oczywiście OS/2 zainstalowany na partycji primary MOŻE
zobaczyć np. windę zainstalowaną na drugiej partycji primary. Wystarczy
zainstalować partfilt.flt

A przy okazji, w jednym z listów pisałeś, że vfat.ifs obniżył Ci
stabilność systemu. Niestety nie mam ani zipa, ani partycji ext2, ale w
ramach eksperymentu zamontowałem sobie przy pomocy vfat.ifs dwie
partycje vfat w tym jedna normalnie niewidoczna (primary hidden) i
pokopiowałem kilkadziesiąt MB plików z pierwszej na drugą i odwrotnie, w
dwóch oknach równocześnie w przeciwnych kierunkach - żeby było trudniej.
Nie miałem żadnych problemów ze stabilnością. VFAT.IFS w mniej
drastycznych warunkach (zamontowana jedna partycja nie hidden) używam od
dłuższego czasu i nie sprawia mi kłopotów.

                                               Marek Wojciechowski