Re: ext2

Autor: Jacek Pietraszek (pmpietra_at_bezspamu.cyf-kr.edu.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 08:37:19 MET DST

Jan Stożek napisał w wiadomości:
> Jakoś mnie mierzi nieuzasadnione łamanie konwencji. Skoro się
>przyjęło, że partycje podstawowe są wzajemnie dla siebie niewidoczne,
>to uważam za bezpieczniejsze przestrzeganie takiej umowy.

Nigdzie nie przyjmowano takiej konwencji, lecz bylo to
_niewygodne_ ograniczenie wynikajace z zalozen
projektowych DOS 1.x i BIOS-a PC. Pozniej w DOS 2.x/3.x
i BIOS-ie XT rozszerzono o mozliwosc dokladania partycji
riozszerzonych, lecz byla to proteza dodano po to,
aby nie naruszajac zgodnosci w dol moc dokladac
partycje na dyskach wiekszych niz 10 MB.
Nie robmy z niedoroby MS/IBM nienaruszalnej
tradycji 8)

--
Jacek