Problem z dyskiem.

Autor: Tomasz Szczesniak (tszczesn_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Sun 09 May 1999 - 22:34:23 MET DST

Cześć!

Ponieważ potrzebowałem DOSa do eksperymentów z loaderem
dołożyłem sobie do systemu kolejny (trzeci) dysk. Pracuje
on jako
secondary slave (Jest jeszcze primary i secondary master),
każdy
po dwie partycje, więc układ liter jest taki: C: (PM),
D:(SM), E:(SS),
partycje podstawowe, F: (PM) i G: (SM) - logiczne, na dysky
PM jest
Boot Manager. Dysk SS (E: w Warpie) jet sformatowany pod
FATem,
i w pełni poprawnie działający. Problem jest tylko z DOSem
i BIOSem:
BIOS go wykrywa (HDD auto detect) , ale wystartować już z
niego nie
potrafi - twierdzi, że dyku nie ma. Podobnie jak wystaruję
DOS z dyskietki,
to oba pozostałe dyski FDISK widzi (jako dyski fizyczne
oczywiście),
trzeciego przeznaczonego właśnie na DOSa już nie. Co może
być z tym
grane? Wszystkie dyski (i ich jumeprki) muszą być w
porządku skoro
pod OS/2 wszystko chodzi poprawnie, ale coś musi być
skopane w
BIOSie. A, zapomnaiełem napisać. Przy starcie Boot manager
wyświetla
komunikat: 'cannot acces disk 3' i oczywiście go nie widzi.

Orientuje się ktoś gdzie tu jest problem?
Tomek

FIDO: 2:480/127.134
INTERNET: tszczesn_at_elka.pw.edu.pl