Re: Pay & Pray

Autor: Michal Zawada (zawada_at_if.uj.edu.pl)
Data: Sun 09 May 1999 - 17:15:37 MET DST

Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_nospam.org.pl) wrote:

: > czy istnieje pod os/2 jakis program analogiczny do linux'owej pary
: > pnpdump/isapnp, pozwalajacy na inicjowanie w czasie startu kart pnp ?

: Do jakiego sprzętu chciałbyś to użyć?

Mam karte dzwiekowa C_MEDIA cm8330 na plycie glownej.

: Struktura device driverów jest taka, że
: a) Jeśli jest to ISA PNP to dobry driver ma swojego Snoopera *.SNP
: który znajduje sprzęt i go konfiguruje.

Zciagnalem driver do os'a ze strony cmedia, ale on usiluje mi ustawic
karte na dma:4 - (tymczasem ten kanal, o ile pamietam uzywa drugi
kontroler wlasnie dma) i nie da sie przekonac zeby uzyc innej wartosci.

: Jeśli driver nie ma snoopera to najlepiej jest aby w BIOS'ie ustawić
: PNP OS na Disabled i wtedy Bios zrobi to za snoopera.

Ba - gdyby to bylo takie proste 8-) To byla pierwsza rzecz, jaka zrobilem.

: RMCALLS co działa jak snooper i driver jest widoczny w Hardware
: Managerze.

Driver nie jest widoczny w HM, bo sie w ogole sie laduje. Podczas startu
wypisuje mi RM:DMA 4, co kolwiek mialo by to znaczyc, i ze nie moze go
zainstalowac.
 Domyslam sie, ze to znaczy, ze kanal zajety, bo jak z glupia frant
dolozylem sterownik do SB na I:220, to driver wypisywal RM:I 220.

: Jeśli znow nie jest uzywany RMCALLS to zmiana ustawien BIOS'u.

Tak swoja droga, to u mnie w bios'ie moge przestawic kanaly 1,3,5,7...
a nie 4 8-(

: ---
: *Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl

Michal Z.

*   "The light is a left hand of the darkness."                           *
*                                             Michal Zawada               *
*     \|/                          student of Jagiellonian University     *
*    -=*=-------------       Institute of Physics, Atomic Optics Division *
*     /|\                              email: zawada_at_if.uj.edu.pl         *