Re: OS/2 i dyski pod DOSem

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Sun 09 May 1999 - 16:44:43 MET DST

Tomasz Szczesniak wrote:

> Wywołuję funkcję BIOSu, więc żadnek kntroler nie powinien
> mi się
> tu wtrącać. Chyba, że funkajca ta jest emulowana,co też nie
> jest
> nieprawdopodobne.

        Śledziłem tę dyskusję dość pobieżnie i może już ktoś napisał to co ja
teraz...
        Jeśli wywołujesz funkcje BIOS-u z sesji VDM pod OS/2 to jasne, że
funkcje te są emulowane przez odpowiedni VDD (Virtual Device Driver) -
jak wszystko w VDM-ie.
        Poza tym dodatkowo, jeśli np. odwołujesz się z VDM-a "bezpośrednio" do
portów jakiegoś sprzętu za pomocą instrukcji in/out, to z chwilą
wykonania takiej instrukcji OS/2 wykonuje co następuje:
- zostaje wygenerowany wyjątek #GP (General Protection Fault),
- OS/2 ustala czy jest jakiś VDD, który mogłby mieć "obiekcje" (mogłby
się nie zgodzić na zapis/odczyt) - w przypadku portu szeregowego jest to
VCOM.SYS,
- VDD na podstawie informacji otrzymanych od PDD (Physical Device
Driver) stwierdza czy port nie jest już używany przez inny proces,
- jeśli nie jest - OS/2 dokonuje zapisu/odczytu, jeśli jest zajęty -
pojawia się piękny pop-up z komunikatem, że port jest używany przez inny
proces.

        Wnioski: w VDM-ach nic nie dzieje się "bezpośrednio".

[...]

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */