Re: Pliki *.chk ?

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Fri 23 Apr 1999 - 20:24:27 MET DST

Shakuł wrote:

> Ostatnio po nieudanym uruchomieniu OS'a, system stworzył
> około 200 plików o nazwach: Ea0xxx.chk (gdzie xxx to kolejne
> liczby). Pliki te znajdują się w głównym katalogu i trochę mnie
> denerwują, więc moje pytanie jest takie: co mogę z tymi plikami
> zrobić, muszę zostawić czy mogę spokojnie je skasować?
        Wywalić, wywalić! Bez obciachu!

> I jeszcze jedno: czego dotyczą dane zapisane w tych plikach?
        Są to osierocone atrybuty rozszerzone, które pojawiają się czasem po
chkdsk-u na partycjach FAT. Po prostu jak np. za pomocą NC for DOŚć
kasujesz plik, to jego atrybuty rozszerzone (EA) zostają... i później
chkdsk je znajduje, i przenosi do wpomnianych plików *.chk.

> P.S. Przypomniało mi się jeszcze jedno pytanie: czy podczas
> uruchamiania Warpa, korzysta on z wpisów zawartych w pliku
> Autoexec.bat? Czy plik autoexec ma podobne znaczenie
> i funkcję jak config.sys?
        OS/2 nie korzysta. autoexec.bat pozostał wyłącznie dla sesji DOS.
Notabene, w konfiguracji sesji dos, za pomocą opcji "DOS Autoexec"
możesz zrobić dla tej jednej sesji autoexeca z dowolnego pliku
tekstowego, znajdującego się w dowolnym miejscu na dysku.

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */