Re: Cześć.

Autor: Przemyslaw Dobrowolski (dobrawka_at_nospam.org.pl)
Data: Fri 23 Apr 1999 - 09:17:57 MET DST

On Thu, 22 Apr 1999 12:21:38, "Dariusz Zarŕba" <makumba_at_kki.net.pl>
wrote:

> Koledzy pomóżcie, jak się do tego zabrać. Może gdzieś na jakiejś ze
> stron jest wytłumaczony proces instalacji, obsługa itd.

W każdej chwili wszyscy służymy pomocą ;-)

Gdyby coś polecam strony (będą potrzebne w przyszłości):
http://www.teamos2.org.pl
http://www.os2ss.com - dużo odnośników więc znajdziesz to co byś
chciał.
http://hobbes.nmsu.edu - dużo OeSowego stuffu ;)

> Chciałbym zapytać też o cenę tego systemu

Jeśli jesteś studentem/uczniem lub nauczycielem to kosztuje w
granicach 300-400zł. Ja zapłaciłem 315zł.

> i jaka jest najnowsza wersja,

Najnowsza wersja to wersja 4 (Merlin) lub serwera w betatestowaniu 5
(Aurora)

> oraz o występowanie wersji polskojęzycznych.

Jest polska wersja Merlina lecz ja nie polecam. Z tego względu że
uaktualnienia (nazywane potocznie fixpackami) są robione bardzo żadko.
Do wersji US lub UK istnieje już fixpack 10 a do wersji PL tylko 5.
Winą należy obarczać IBM Polska i nikogo więcej ;-)

> Może gdzieś z sieci można ściągnąć demo tego systemu, najlepiej z
> polskiego serwera, i ile ono zajmuje.

Kiedyś można było zamówić płytki które IBM przesyłał Ci do domu lecz
teraz wydaje mi się że nie ma dostępnego nigdzie w internecie, no może
poza sitami warezowymi ;-)

Lewhoo ma dodać do któregoś z Enterów, lecz czy IBM Polska się zgodzi
to nie wiem.

> Jaka jest dostępność sterowników do najnowszych urządzeń?

to zależy do czego. Na przykład DVD i karty z tunerami TV odpadają.
gdyby co polecam stronę: OS/2 Device Driver Pak On-Line
http://service.software.ibm.com/os2ddpak
tu możesz zorientować się w dostępności driverów do OS/2

> Czy os2 zawiera w sobie jakiś botmenager, czy muszę poszukać czegoś takiego
> we własnym zakresie?

tak! OS/2 ma najlepszy bootmanager ze wszystkich systemów
operacyjnych, a poza tym umie zbootować się z partycji logicznej.

> Niestety nie znam nikogo kto by pracował na os2 i dlatego pytam Was
> szanownych grupowiczów.

Gdyby co wal, zawsze znajdzie się tu ktoś kto odpowie na pytanie na
temat najlepszego, lecz może za mało rozpowszechnionego systemu ;)

---
*Przemek/2* - dobrawka_at_asua.org.pl
Asua OS/2 Programmers http://www.asua.org.pl