Re: Problemy początkującego

Autor: Jan Stoek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Wed 07 Apr 1999 - 01:06:55 MET DST

On Fri, 2 Apr 1999 23:03:43, "Shakuˆ" <shakul_at_box43.gnet.pl> wrote:

> -- Kolejny problem dotyczy grafiki. Posiadam karte graficzna S3 Virge.
> Jak mozna zwiekszyc rozdzielczosc, bo standardowa VGA 640 na 480
> jest stanowczo za mala. Dodam, ze nie posiadam zadnych dodatkowych
> driverow.

        Sprawdź obiekt "System" w "System OS/2"/"Konfiguracja systemu". W
zakładce "Ekran" są podane rozdzielczości w jakich może pracować karta
z zainstalowanym driverem, a na drugiej stronie - dostępnej przez
plusik w prawym górnym rogu, bo nie ma swojej zakładki - parametry
monitora. Nie miałem Virge, więc nie wiem, na jakich parametrach może
pracować z firmowymi driverami, moja (S3 Trio) pracowała w 1024x768.
Jeżeli na tych stronach nie ma lepszych parametrów, to albo masz
zainstalowany driver VGA albo powinieneś ściągnąć nowsze drivery z
hobbesa lub Device Driver Repository.

> Na koniec chcialbym zapytac jak zainstalowac modem i program do
> komunikacji z TP SA, chodzi mi o jakis "wykrecacz numerow"....

        Podemu się nie instaluje, modem się po prostu podłącza, a w programie
terminalowym oraz dialerze internetowym ustawia polecenia, które modem
ma dostać żeby działać oraz prędkość pracy portu i jego ustawienia
(N81). Jest zresztą ułatwienie - można sobie wybrać modem z listy i
program sam wie, co wysłać do modemu. W przypadku modemu wewnętrznego
koniecznie trzeba dobrze dobrać parametry COM-a modemowego, coby się
nie pogryzł z COM-em na płycie głównej.

        Jako wykręcacza możesz użyć standardowego dialera (Dial Other
Internet Providers, NIE IBM coś tam, bo to jest do IBM Network), ale
on się nadaje głównie do tego, żeby ściągnąć coś lepszego. Koledzy jak
widzę polecają Injoya, ja używam Ilinka.

--
Pozdrawiam,
Jan.