Re: Dlugi start

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Wed 07 Apr 1999 - 01:06:52 MET DST

On Sun, 4 Apr 1999 20:03:46, "Shakuˆ" <shakul_at_box43.gnet.pl> wrote:

> Jak juz pisalem, z OS'em "egzystuje" od niedawna i mam takie pytanie:
> Czy taka sytuacja jest normalna: Nie posiadam najnowszego komputera,
> ale tez nie jest on z epoki kamienia lupanego, a start systemu, jak dla
> mnie trwa troche za dlugo. Chodzi mi o czas ladowania systemu gdy na
> ekranie jest widoczne logo OS/2 Warp.

        Jak zobaczysz w lewym górnym rogu biały prostokącik, to wciśnij
Alt-F2 - system pokazuje wtedy ładowane drivery. Jeżeli problem
występuje podczas ładowaina IBM1S506.ADD (driver IDE), to:
        - wypróbuj inną kolejność napędów na drugim kanale IDE. Podobno
spowalnia samotne urządzenie slave... u mnie spowalniało jak mam ZIP-a
z CDROM-em, a kolejność podłączenia miała wpływ na szybkość. Różnice
deczko aptekarskie, ale zawszeć.
        - sprawdź, czy masz najnowszą wersję driverów w katalogu C:\OS2\BOOT.
U mnie jest ibm1s506.add z 1998-10-08 - w tej wersji radykalnie
przyspieszono rozpoznawanie napędów. Jest do wzięcia na Device Driver
Repository i pewnie w którymś fikspaku > 6.
        - możesz poekstrementować z parametrami wywołania IBM1S506. Zdaje
się, że niekiedy bywają problemu np. z basmasteringiem PCI i wtedy
można go wyłączyć na poziomie drivera.

--
Pozdrawiam,
Jan.