Re: Dlugi start

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_chem.pg.gda.pl)
Data: Tue 06 Apr 1999 - 09:03:50 MET DST

On Sun, 4 Apr 1999 20:03:46, "Shaku|" <shakul_at_box43.gnet.pl> wrote:

> Jak juz pisalem, z OS'em "egzystuje" od niedawna i mam takie pytanie:
> Czy taka sytuacja jest normalna: Nie posiadam najnowszego komputera,
> ale tez nie jest on z epoki kamienia lupanego, a start systemu, jak dla
> mnie trwa troche za dlugo. Chodzi mi o czas ladowania systemu gdy na
> ekranie jest widoczne logo OS/2 Warp.
> Jest to troche denerwujace kiedy musze co chwile restartowac komputer
> aby na zmiane uruchamiac inny system. To nawet win98 uruchamia sie co
> najmniej trzy razy szybciej.
> Jesli taki rozruch jest sprawa normalna, to czy nie mozna tego zmienic,
> [...]

Zawsze fascynujÑ mnie tego typu problemy i porównania. Co wspólnego ma
"CHODZENIE jak rakieta" z czasem PODNOSZENIA si© systemu?

Przed niedawnÑ zmianÑ sprz©tu na moim 486 DX2 Warp 3 podnosiê si© ok. 5
minut i nigdy nie przyszêo mi do gêowy narzekaå, ¥e to zbyt wolno.
Przychodz© do domu, wêÑczam komputer, przebieram si©, robi© herbat© i
ju¥ mog© pracowaå. WyêÑczam gdy id© spaå.

Czas podnoszenia si© systemu i êatwoýå instalacji mo¥e mieå znaczenie
wówczas, gdy normalnÑ praktykÑ jest jego cogodzinny restart z powodu
jakiegoý zwisu i comiesi©czna reinstalacja z powodu jakiegoý padu. W
przypadku Warpa nie ma to znaczenia.

Natomiast jeýli chodzi o skrócenie czasu êadowania, to sporo czasu
zajmuje cz©sto detekcja urzÑdzeõ przez sterownik ibm1s506.add. Je¥eli to
ten czas jest u Ciebie absurdalnie dêugi (kilkadziesiÑt sekund lub
dêu¥ej) to mo¥esz spróbowaå z ró¥nymi ustawieniami urzÑdzeõ na kanaêach
IDE (master, slave, CDROM na inny kanaê itd) ktoý tu kiedyý robiê tego
typu eksperymenta mo¥e przypomni ich wyniki. Poczytaj równie¥ w readme
do Fixpaka (jeýli masz takiego) lub do nowego ibm1s506 na temat
parametrów do niego (np. /ATAPI z odpowiednimi /A: i /U: ). Ostatecznie
mo¥esz zamiast ibm1s506 u¥yå zamiennego sterownika (danis506.zip na
hobbesie ostatnia wersja beta 6), który bêyskawicznie rozpoznaje
urzÑdzenia, ale mo¥e sprawiaå problemy jeýli masz PCI ustawione na
wi©cej ni¥ 33MHz.

                                               Marek Wojciechowski