Re: Problemy początkującego

Autor: Mariusz Kielpinski (kielpa_at_bydgoszcz.mtl.pl)
Data: Sat 03 Apr 1999 - 11:05:32 MET DST

 W dniu Fri, 2 Apr 1999 23:03:43, "Shakuˆ" <shakul_at_box43.gnet.pl> napisal(a):

> [...]
> bym prosił o szczegolowe instrukcje jak postepowac. (Jestem
> poczatkujacym warpowcem).
> A oto moje problemy:
> -- Moja karta Sound Blaster AWE 64 nie jest wykrywana. To moge jeszcze
> zrozumiez, karta jest nowsza od systemu. Po wybraniu karty muzycznej
> jako AWE 32, OS przy starcie zglasza problemy z driverami w config'u.
> Chcac przechytrzyc system zainstalowalem drivery do SB 16 i o dziwo
> uslyszalem dzwieki. Niestety sa one urywane, odtwazane jest co
> najwyzej 2-3 sekundy. Pomozcie w czym tkwi problem....

Sa do tego sterowniki i jedna dluga magiczna linia w configu ktora
jest niezbedna. Po tym ta karta juz pracuje :)

http://asua.org.pl/kielpa i dalej wg spisu tresci

> -- Kolejny problem dotyczy grafiki. Posiadam karte graficzna S3 Virge.
> Jak mozna zwiekszyc rozdzielczosc, bo standardowa VGA 640 na 480
> jest stanowczo za mala. Dodam, ze nie posiadam zadnych dodatkowych
> driverow.

Sa do tego oryginalne sterowniki S3 i sterowniki IBM iniversalne tzw GRADY.
Na obydwu sa pewne usterki ale lepiej zainstalowac GRADD

Jest to dostepne z poskich ftp ale chwilowo nie pamietam moze ktos
przpomni.

> Na koniec chcialbym zapytac jak zainstalowac modem i program do
> komunikacji z TP SA, chodzi mi o jakis "wykrecacz numerow"....

Modemow sie nie instaluje( no bo i po co) To co w Windows nazywa sie
sterownikami najczesciej sluzy do ustalania przerwania i portu na ktorym
bedzie pracowal port szeregowy (win)modemu. Jezeli masz model
zewnetrzny to pujdzie bez najmniejszego ale. Jezeli masz winmodem
wewnetrzny to nic nie zrobisz (zostaje wymiana). Jezeli masz model
wewnetrzny ktory domyslnie przyjmuje nastawy to tez powinno dzialac.
Wystarczy je znac. Ideal to model na jumperach

Z dialerow polecam Injoy bo jest latwy w konfiguracji i ma spore mozliwosci

Pozdrawiam
* Mariusz Kiełpiński kielpa_at_bydgoszcz.mtl.pl *
* http://friko6.onet.pl/po/kielpa/ *
* Lista SETI seti_science_at_onelist.com *