Re: cos ciekawego i niepokojacego

Autor: Konrad Wawruch (kwaw_at_burza.icm.edu.pl)
Data: Mon 08 Mar 1999 - 02:21:02 MET

> Ktory niedlugo moze sie skonczyc... (niedlugo moze rownac sie 2 3 lata)

nie przypuszczam. zaleta linuxa sa publicznie dostepne zrodla - mozliwe,
ze jakis BeOS zdobedzie popularnosc w domach, ale linux bedzie lepszym
rozwiazaniem dla informatyka badz hobbysty, bo taki ma swiadomosc, ze jak
cos mu sie nie bedzie podobac, to moze sam to zmienic. zajmuje sie troche
klastrami stacji roboczych - wybieram linuxa bo wiem, ze jesli potrzebuje
np. szybszej komunikacji, to sobie pogrzebie w jadrze i ja zrobie. wielu
znajomych administratorow waznych sieci wybralo linuxa, bo nie musza
czekac n miesiecy na laty usowajace dziury w bezpieczenstwie 0 jak trzeba,
zrobia to sobie sami. i wreszcie, srodowisko linuxowe jest bardziej
dynamiczne - czas powstania latki czy sterownika liczony jest w dniach, o
ile nie w godzinach. przyklad: skrocona i uproszczona korespondencja z
Dave'm Millerem:
 - godzina xx:xx : dostalem takie 2 fajne karty, Myrinet. zaczynam pisac
sterowniki.
 - godzina xx:xx + 8h : juz dzialaja, nawet stabilnie. ale wydajnosc jest
w miare niska.
 - godzina xx:xx + 11h : skonczylem - oto wykresy wydajnosci. 2% ponizej
wartosci teoretycznych.
dla wyjasnienia: Myrinet - ultraszybka siec do budowy klastrow -
1.6Gbit/s point-to-point, karty bardzo inteligentne.
poza tym, z moich informacji wynika, ze na maszynach do 2 procesorow linux
jest najszybszy (z grupy: win, os2, solaris), porownywalny z Digital Unix
na Alpha.
no i jest dostepny na praktycznie wszystkie platformy sprzetowe.

os2 bardzo lubie, ale jakos marnie na tle linuxa wypada. nadal mam go (i
uzywam) w domu, ale w pracy nigdy bym go nie polecil - po prostu w kazdym
potencjalnym zastosowaniu jest gorszy.

Konrad Wawruch
kwaw_at_icm.edu.pl