Re: WARP 3 i Novell pelny sukces

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 05 Mar 1999 - 08:13:32 MET

Jan Bieńkowski wrote:

> Panowie Admin przyznał się , że pod Nie Te to się nie uda (dobra , ale
> po co to komu). Natomiast interesowała go budowa OSowego klienta Novella
> i jego sposób komunikacji z serwerem - no niestety tu dałem plamę bo o
> ile w zagadnieniach ogólno komputerowych i programowania to jest ze mną
> nieźle to w sprawach sieciowych jak do tej pory nie zdobyłem większego
> doświadczenia. Jeżeli możecie zaspokoić ciekawość admina ...

w zasadzie jakie znaczenie ma budowa requestera? chyba ze dla
zaspokojenia
ciekawosci. fakt pozostaje faktem. na wingrozie sie nie da, na os/2 sie
da
zrobic pewne rzeczy. a dzentelmeni z faktami nie dyskutuja :)))))))))

ale do rzeczy. w os/2 jest cos co sie nazywa MPTS (multi protokol
<costam> stack)
i do niego sa poprzyczepiane pozostale protokoly.
sam requester netware ma dosyc ciekawa konstrukcje. bo z jednej strony
dopina sie do mpts zeby wogole cokolwiek mogl transmitowac, z drugiej
odpala kilka niezaleznych daemonow (obejrzyj config.sys) ktore
monitoruja
dzialanie sieci, serwery ktore sie pojawily/przepadly i inne cuda o
ktorych
mam blade pojecia. nie hackowalem tego :)
z tym ze sam requester ktory sie doczepia do MPTS w zasadzie daje tylko
interface do obslugi NCP (netware core protocol). i tak sie sklada
ze do NCP niezaleznie doczepia sie kawalek requestera ktory bezposrednio
daje uslugi dla OS/2, i niezaleznie prywatne sesje DOS.
tam jest dosyc cekawy netx.exe (dla dos), ktory w zaleznosci od ustawien
sesji doczepia se niezaleznie do NCP, lub tez korzysta bezposrednoi z
tego
co OS/2 mu daje (sesja globalna).

do tego jeszcze jakis NWFS.IFS po to by dyski netwarezu byly widoczne
na stacji roboczej (mapowania) :) wlasciwie dopiero w os/2 jest bardzo
dobrze widoczna modulowa struktura requestera netware.

no to tyle. wiecej w zasadzie nie wiem, bo mi to niepotrzebne.

--