Re: Cena OS2/WARP 4

Autor: Jan N. Waliszewski (tsystem_at_lodz.pdi.net)
Data: Fri 05 Mar 1999 - 06:25:50 MET

Jacek Pietraszek napisał(a):

> NT4 wkst. Warp4 obszar
> komerc. 1272,00 1368,00 komercja
> OEM 590,00 brak komercja/dom
> st/teach. brak 313,00 dom
> MOLP Edu 176,00 brak edukacja
>
> Ktos chyba powinien tam przejsc przyspieszony kurs marketingowy
> pod tytulem "Jak wejsc na rynek zdominowany przez konkurencje".
> --
> Pozdrawiam,
>
> Jacek Pietraszek

 No cóż - na taką politykę cenową można spojrzeć też z innej strony jako

na element przyśpieszonego demontowania rynku Warpa. W mojej ocenie IBM
stara się wygasić rynek OS/2 w tempie znacznie szybszym niż wynika to z
realnego układu sił na rynku systemów operacyjnych. Dowodem na to jest
chociażby rezygnacja z promowania OS/2 jako rozwiązania alternatywnego
wobec, np. Windows NT w tych segmentach rynku gdzie Warp miał
tradycyjnie mocną pozycję, np. serwery Lotus Notes. Ostatnio
przeglądałem stronę IBM poświęconą problemowi Y2K w OS/2, gdzie
znalazłem informację, że problem ten będzie supportowany do końca roku
2001. Sądząc po innych działaniach czy też ich braku może to oznaczać
graniczną datę supportowania OS/2 (????) Postaram się ten fragment
wrzucić na listę, aby zacytować go w dosłownym brzmieniu ....

Pozdrowienia - Jan Waliszewski