Re: cos ciekawego i niepokojacego

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Wed 03 Mar 1999 - 20:18:14 MET

Jacek Pietraszek wrote:

> Ech, zuczki, zuczki ;)
>
> Widac ze nie czytaliscie nigdy "Trybuny Ludu". Nalezy czytac miedzy
> wierszami, tekst jawny to tylko zaslona dymna.
>
> Moje wnioski z lektury tego tekstu sa nastepujace:
>
> 1) IBM razem z SUN-em uwalili skutecznie koncepcje Javy jako
> platformy;
> wygrana SUN-a w procesie z M$ to pyrrusowe zwyciestwo;
        Oczywiście że tak! Czy zauważyliście może jak ta "przenośna" Java
działa np. w postaci Java Script w Netscape pod OS/2? Co druga strona
się sypie. Wszystko przez to, że IBM i SUN swoje a M$ swoje. Dzięki
99.99% udziałowi na rynku systemów de facto M$ może ze "standardem Java"
robić co chce i uzupełniać go o różne ciekawe, niezgodne z niczym
wynalazki.

> obecnie trzeba
> sie z tej koncepcji wycofac, gdyz pieniedzy tam nie ma, a trzeba to
> powiedziec akcjonariuszom tak, aby nie odstrzelili zarzadu; wniosek
> ten wysnuwam zarowno z samego tekstu, jak i z dyskusji prowadzonych
> na pl.comp.objects
        Z tekstu wynika raczej, że IBM będzie intensywnie właził na linuxa z
Javą.

> 2) IBM probuje wsiasc do lokomotywy, ktora nazywa sie Linux i pedzi
> przebojem po rynku; zrobil to juz Oracle, Corel i cala reszta;
> Microsoft tez by chcial, ale zbyt sie dookreslil jako antylinuxowy -
> stad "tajny" raport dla Balmera;
> nota bene: nie bylbym pewny, czy jednak nie zmienia zdania -
> przypomnijcie sobie wrogie nastawienie M$ wobec Internetu i apoteoze MSN oraz
> pozniejsza wolte; obecnie Internet to "taka ikona na pulpicie Windows" i
> absolutne centrum Windows :))
        To nie było wrogie nastawieni do Internetu - zielone ludziki z
Microsoftu myślały, że:
- 90% użytkowników instaluje Windę to z tego wyniknie że:
- użytkownikom będzie łatwiej korzystać z MSN niż z internetu, a stąd
wynika że:
- Microsoft przejmuje kontrolę nad siecią, a inni chcąc nie chcąc się do
tego dostoswują.
        Na szczęście (dla nas) nic z tego nie wyszło, więc M$ (na nieszczęście)
zmienił kierunek i teraz w Internecie można wszędzie wyczuć miazmaty
Microsoftu. Być może i teraz M$ (pod naciskiem urzędu antymonopolowego)
zmieni kierunek i pojawi się np. M$-Obwis pod Linuxa.

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */