Re: Modem na PCI.

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Wed 03 Mar 1999 - 19:46:27 MET

Leszek Kubrak wrote:

> Może coś ściemniam, ale chyba dla kart PCI jest przewidziana całkiem inna
> przestrzeń adresowa. I tu jest potrzebny jakiś driver, który przemapuje adresy z
> przestrzeni kart ISA na pzrestrzeń kart PCI.
        Oj chyba nie. Karty ISA i PCI są mapowane w te same 64KB przestrzeni
adresowej I/O peceta (przykład: rejestry I/O kart VGA!). Kłopoty z
modemami to IMHO wyłączna zasługa plug&pray i kombinatorstwa
projektantów - nie chce im się robić obsługi przez zwykłego COM-a bo to
dużo bardziej skomplikowane niż zwalenie 3/4 roboty na driver (karta
musiałaby coś umieć ;-))).
        Poza tym to nigdy nie wiadomo pod jakimi adresami i na którym IRQ taki
"modem" działa (w pracy to ostatnio nawet w Windows nie udało się
zainstalować takiego "wynalazku" - nie widać i już. Trzeba było wymienić
na modem ISA...).

        Ale wracając do tematu - czy ktoś widział modem PCI który zachowywał
się normalnie - to znaczy był widziany jako COM3 lub 4?

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */