Re: karta 3C905B ...i S3 Trio3D!

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 03 Mar 1999 - 11:01:29 MET

Grzegorz Szyszlo napisał(a):
> 1.zainstalowalem os/2, z karta VGA zgodnie z opisem
> - polskie znaki oczywiscie sa.
> 2.zaraz po instalce drivery z cdromu, te ktore tak namietnie reklamuje
> - polskie znaki sa (tu mi szczeka opadla)

A mi by nie opadła. Brak polskich czcionek występował tylko przy
wykorzystaniu niemal całej pamięci karty graficznej, na przykład tak,
jak to ma miejsce przy 1MB RAM i trybie 800*600*65536. Na jeden punkt
idą wtedy dwa bajty, więc na ekran idzie 960000
bajtów, na czcionki zostaje 88576 bajtów i aby się zmieścić driver
ładuje tylko stronę 457. Przy kartach z 2MB RAM takie zjawisko nie
występuje, bo w najbardziej pamięciożernej konfiguracji 1024*768*65536
jaką wyciągają potrzebują 1572864 bajtów, czyli 400 kilobajtów zostaje
na czcionki.

> 3.fix pak 9
> - zwykle po nim, a wlasciwie po 6stce polskie znaki wracaja.
> od 6stki w readme pisze, ze spowrotem nadgrywaja kilka plikow ktore
> niepotrzebnie sa nadgrywane po instalaji niektorych driverow
> grafiki.
> - polskie znaki oczywiscie mam do tej pory.

Już wyjaśniałem, że nie spotkałem drivera, który w swojej DSPRES.DLL nie
miałby zasytej CP852 (a z ciekawości przeglądam co nowego wychodzi).
Zresztą nawet podmiana na oryginalny nic nie daje - i tak będą
wyświetlane czcionki z CP457, bo innych po prostu nie ma w pamięci.

> nie stosowalem zadnych atrap.
Obrażam się ;)
Polfont to nie jest żadna atrapa! To jedyne możliwe rozwiązanie przy
takiej konstrukcji driverów w OS/2. Żeby były polskie robale muszą być w
pamięci karty, a skoro driver ładuje tam w przypadku braku miejsca
jedynie CP457 to musiały się znaleźć na CP457 :-)

P.S.
Jak tam DrDialog?

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 601) 829697