Re: 4 banalne pytania

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Sun 14 Feb 1999 - 01:37:32 MET

On Thu, 11 Feb 1999 21:37:39, rafalz <rafalz_at_box43.gnet.pl> wrote:

> O dyskietki i DOSa pytałem głównie z myślą o zabootowaniu CD ROMu przy
> instalacji Warpa.

        O ile pamiętam, CD-ROM z Warpem się nie butuje - trzeba mu
wygenerować 3 błyskietki instalacyjne.

> Czy poza wspomnianymi plikami - umożliwiającymi odczyt z dużych dysków -
> trzeba uaktualniać dyskietki? Nie zetknąłem się z tym jeszcze ani w
> "sieci" ani tutaj.

        O ile mi wiadomo - nie. Może się natomiast pojawić potrzeba
zmasakrowania CONFIG.SYS-a z błyskietki instalacyjnej. Co prawda sam
się z tym problemem nie spotkałem, ale na grupie niedawno był
opisywany przypadek zwisania komputera podczas instalacji - zdaje się,
że któryś driver omyłkowo "wykrywał" swój sprzęt, ładował się i przy
późniejszej próbie odwołania - zwisał.

> Jak to dzisiaj widzę:
> 1. Format C:

        A po cio?

> 2. Instalow. bootmenagera + podział na partycję OSowym fdiskiem

        OK.

> 3. Instalow. Win 95 [z dyskietki Win 95 - w celu zabootowania CD -
> primary C: 1000 FAT16]
> 4. Ponowne instalow. bootmenagera [czy trzeba ponownie założyć partycję
> HPFS?]

        Ani jedno ani drugie - wystarczy uaktywnić partycję boot-managera.

> 5. Instalka OS/2 [primary C: 1000 HPFS]

        OK, tylko nie zapomnij mu ustawić tej partycji jako "Installable".
Nie pamiętam też, czy nie trzeba w takiej sytuacji wykonać kontrolnej
próby "butowania" z niezainstalowanej partycji, coby literka
przeskoczyła na właściwą partycję. W razie wątpliwości zawsze możesz z
instalatora wyjść do wiersza poleceń i dać dir c:.

> 6. Fixpack 5pl

        Albo 6+ UK, zwłaszcza jeżeli masz ZIP-a.

--
Pozdrawiam,
Jan.