Re: 4 banalne pytania

Autor: Adam Płaszczyca (_555_at_irc.pl)
Data: Fri 12 Feb 1999 - 17:47:17 MET

rafalz <rafalz_at_box43.gnet.pl> wrote:
> Czy poza wspomnianymi plikami - umożliwiającymi odczyt z dużych dysków -
> trzeba uaktualniać dyskietki? Nie zetknąłem się z tym jeszcze ani w
> "sieci" ani tutaj.

Trzeba wymienic te pliki na dyskietkach startowych. Inaczej nie mona
podzielic dysku na partycje. Sa dostepne na stronach IBM (wejdz na
www.ibm.com, w pole find wpisz device driver pack i zostaniesz
automagicznie rzeniesiony)

> Co do Fixpacków. Oczywiście chciałem instalować go po zainstalowaniu
> systemu :), choć sądziłem, że najpierw trzeba zająć się konkretnymi
> driverami [jak w NT].

Tak naprawde to mozna dzialac i bez fixow. Chociaz Merlin pod tym
wzgledem jest nieco gorszy od v. 3.

> Jak to dzisiaj widzę:
> 1. Format C:
Po co? Zawartosc partycji po f-disku i tak bedzie skasowana, a nowe
partycje trzeba bedie formatowac.

> 2. Instalow. bootmenagera + podział na partycję OSowym fdiskiem
Najlepiej dwie partycje primary.
I dopisanie do boot managera obu partycji. Nastepnie start, odpala sie
boot manager wybierasz partycje na windows, boot manager drze sie, ze
niesformatowana, restart i dalej p.3
> 3. Instalow. Win 95 [z dyskietki Win 95 - w celu zabootowania CD - >
     primary C: 1000 FAT16]
> 4. Ponowne instalow. bootmenagera [czy trzeba ponownie założyć partycję
> HPFS?]
Nie tyle instalacja, co wskazanie, ze partycja BM ma byc startowa. Winda
nie usuwa go fizycznie.

> 5. Instalka OS/2 [primary C: 1000 HPFS]
O.K.
> 6. Fixpack 5pl