Re: Dzwiek Win-OS/2?

Autor: Artur Alinowski (alinowski_at_mail.polpager.com)
Data: Wed 06 Jan 1999 - 16:32:49 MET

Piotr Kuriata wrote:
> * Po zainstalowaniu karty SB-16, OS v. 3 wykryl ja bez problemow,
> zainstalowal sterownik dla OS, niestety nie ma dzwieku w sesji Win-Os
> i DOS. Czy w takim razie mam w sesji DOS i Win zainstalowac sterowniki
> producenta dla DOS i Win?

Raczej tak.

> * Kupilem nowy monitor LG 75i Workstudio 15', jak podwyzszyc
> czestotliwosc odswiezania? w systemie monitor ustawiony na "domyslny",
> odswiezanie 60 MHz.

Zmiana typu monitora np na VESA 15", a najlepiej swój własny.

> * Mam dysk twardy Fujitsu, 1,28 GB. Na dysku pisze: 16 glowic itd,
> natomiast BIOS w autodetect ustawia sobie 36 glowic (LBA) i pracuje
> normalnie. Gdy wpisze 16 glowic recznie (+Auto) Bios i tak przestawi
> na 36 (LBA). Gdy wpisze 16 (+Normal) BIOS nie widzi dysku. Czy to jest
> normalne? i od czego to zalezy?

Jak najbardziej normalne a zależy od Biosu. Trochę poza tym namieszałeś.
Tryb LBA bądź Normal ustawiasz dla kanału kontrolera IDE. Natomiast
Autodetect jest funkcją Biosu która mówi w skrócie tak: "Po starcie
kompa olej poprzednie ustawienia i wykrywaj zainstalowane urządzenia
IDE". I właśnie to twój Bios robi. Pomimo ustawiania ręcznego liczby
głowic o ile masz ustawiony tryb LBA to po starcie z opcją Autodetect
znajdziesz dysk o geometrii przemapowanej zgodnie z LBA. Jeśli ustawisz
tryb Normal (inaczej CHS) to po starcie z Autodetectem powinieneś
otrzymać to co jest w dysku fizycznie. Jeśli chcesz recznie ustawić
geometrię to zamiast Autodetect powinieneś włączyć User i powpisywać to
co trzeba. Chociaż IMHO lepiej zostawić to Biosowi, niech baran pracuje
na prąd który zżera :-). Jeśli używasz tylko OSa to najlepsze ustawienia
są Autodetect i tryb LBA.

> * Podczas uruchamiania i pracy Netszkapy 2.0 fiksuja mi kolory tapety
> i calego monitora. Dopiero po wyjsciu z N 2.0 i otwarciu lub
> zamknieciu jakiegos okna wszystko wraca do normy. O co chodzi?

Ten typ tak ma. Ustaw liczbę kolorów na 16M (o ile sprzęt pozwala)
powinno pomóc.

Pozdrowienia
Artur Alinowski

--