Re: [TeamOS/2]VIRC

Autor: Adam Płaszczyca (_555_at_irc.pl)
Data: Wed 21 Oct 1998 - 00:51:22 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski <teamos2_at_calder.com.pl> wrote:
> On Tue, 20 Oct 1998 21:00:46 +0200 (CEST), Adam P aszczyca wrote:

> I wlasnie o to mi chodzi - na IRC II ciezko sie polapac siedzac na 6 kanalach na raz i
> robi sie wiekszosc rzeczy 3 razy wolniej - nie bez powodu wymyslono PM :)

Bzdury Waść gadasz. Po pierwsze, to siedząc na kilku kanałach i
jednocześnie na msg od kilku osób można miec albo kilka okienek (każde
osobno na pulpicie) albo okienko podzielone na kilka części.
A co do prędkości to wybacz, ale _ŻADEN_ okienkowy klient nie będzie
szybszy od komend z klawiatury. Dlaczego? Z prostej przyczyny, że
średnio zaawansowany komputerowiec osiąga prędkośc rzędu 120 znaków na
minutę, czyli jest w ciągu tejże minuty w stanie wydać około 30 poleceń,
Z myszką takiej szybkości nie osiągniesz. Owszem, są skróty klawiaturowe
i tak dalej. Ale tak naprawdę to przez okienka dostaje się jedynie
zwiększoną przejrzystość (poszczególne strumienie danych są osobno) ale
właśnie kosztem prędkości. Samo rozdzielenie danych można zresztą
uzyskac za pomocą ircII. Trzeba tylko potrafić, a przyznam się, że sam
niedawno na to trafiłem.
Mimo wszystko jedna rzecz którą ma ircII to niesamowita wręcz
elastyczność. Nie do pogardzenia jest również ilość skryptów pod tego
klienta napisana. W wersji OS/2 dochodzi możliwość zaprzęgnięcia do
pracy rexxa.
Ufff... będzie tego. Jak ktoś chce dalej dyskutować to zapraszam na
pl.irc;)))

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 601) 360969