Re: Fwd: Re: Secret Document

Autor: Arkadiusz Podgorski (wodzu_at_softomat.com.pl)
Data: Thu 15 Oct 1998 - 01:57:18 MET DST

Adam Płaszczyca <trzypion_at_waw.pdi.net> wrote:
: On Wed, 14 Oct 1998, Arkadiusz Podgorski wrote:
:> chcial, zeby byl. a moze jest, tylko nie wiem?
: Jest. Nawet Visual Rexx!

o! bede musial obejrzec. dzieki!

:> bo w os/2 w zasadzie nie istnieje pojecie "dziecka" i "rodzica" wsrod
:> procesow - wszystkie sa z tego samego "pokolenia" :)
: Ależ skąd! Oczywiście, że istnieje. Tyle, że nie ma shella jako rodzica
: wszystkich procesów. Proces (rodzic) startuje mając jako rodzica jądro, a

niech bedzie, ale nie ma tylu pokolen, ile jest w trakcie normalnej pracy
linuksa ;)

: nie shella. Natomiast w OS/@ jest coś, co dopiero raczkuje w Linuksie -
: czyli przydział czasu dla poszczególnych wątków. W OS/2 proces w ramach
: swojego czasu może przydzielić różne jego ilości dla swoich wątków. W
: Linuksie jest to mało możliwe (chyba w jeszcze niestabilnych jądrach).
: Zza to jest to i tak lepsze niż w windach - w nich nie ma wogóle takiej
: możliwości.

w czystym unix-ie watki tak naprawde nie istnieja - sa tylko procesy. to
dlatego tak wolno pojawiaja sie takie rzeczy w linuksie - na poczatku mial
byc tylko uniksem na pc. teraz juz praktycznie jest innym systemem.
pozostaly, co prawda, zewnetrzne podobienstwa do protoplastow, ale zmienil
sie bardzo.

:> akurat ext2 jest tez optymalizowany pod wzgledem odczytow rozproszonych.
: HPFS też. Powstał przy okazji zupełnie innego projektu i potem go dołożono
: do OS/2. I nie wydaje mi się, zeby zwiększenie pamięciowego cache'a było
: jakieś skomplikowane. Z drugiej strony - w czasach kiedy OS/2 powstawał
: dość często wyłączano prąd ;))) Mówiąc inaczej mały cache oznacza mniej
: danych straconych przy padzie. A do tego przy mocniejszych maszynach
: stosuje się cache w sterowniku SCSI/Macierzy dyskowej.

no przeciez napisalem, ze ext2 *tez* jest optymalizowany ;) a co do cache?
zgadza sie, maly oznacza male straty. cos o tym wiem, jak sobie kiedys
defragmentowalem dysk (fat), na ktorym byl stacker i, zeby bylo szybciej,
zrobilem sobie pare mb cache, a wtedy mi nagle wylaczyli kolo domu
transformator. bo cos mieli tam naprawiac. w takiej chwili odzywaja sie
najbardziej mordercze instynkty. :)

ide do domu, bo mi krom marudzi ( mam go podwiezc :) )

--
nie moge dojsc, jak oni uzywaja wielkich liter.