Re: Fwd: Re: Secret Document

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 15 Oct 1998 - 15:04:55 MET DST

=?ISO-8859-2?Q?Adam_P=B3aszczyca?= <trzypion_at_waw.pdi.net> wrote:

>Jest. Nawet Visual Rexx!

G D Z I E ????? w wersjach na linux i os/2.

>Ależ skąd! Oczywiście, że istnieje. Tyle, że nie ma shella jako rodzica
>wszystkich procesów. Proces (rodzic) startuje mając jako rodzica jądro, a
>nie shella. Natomiast w OS/@ jest coś, co dopiero raczkuje w Linuksie -
>czyli przydział czasu dla poszczególnych wątków. W OS/2 proces w ramach
>swojego czasu może przydzielić różne jego ilości dla swoich wątków. W
>Linuksie jest to mało możliwe (chyba w jeszcze niestabilnych jądrach).
>Zza to jest to i tak lepsze niż w windach - w nich nie ma wogóle takiej
>możliwości.

ale w linuxie bardzo dobrze sa zrobione priorytety. w os/2 nie ma, ze
procesy ktore zapychaja procesor, maja sukcesywnie obnizany priorytet.
szkoda.

>HPFS tez. Powstal przy okazji zupełnie innego projektu i potem go dołożono
>do OS/2. I nie wydaje mi się, zeby zwiększenie pamięciowego cache'a było
>jakieś skomplikowane. Z drugiej strony - w czasach kiedy OS/2 powstawał
>dość często wyłączano prąd ;))) Mówiąc inaczej mały cache oznacza mniej
>danych straconych przy padzie. A do tego przy mocniejszych maszynach
>stosuje się cache w sterowniku SCSI/Macierzy dyskowej.

to nawet nie to. zobacz, hpfs ma cache do 2MB, i ani bajta wiecej.
kiedys jak komputer mial 16MB, to bylo wielkie swieto. nawet jak mial 8MB,
to tez bylo swieto. zdaje sie ze producent optymalizowal hpfs
pod katem tak malej ilosci pamieci.

co do macierzy ? na samych macierzach jest RAM, i bateryjki.
oczywiscie na tych porzadnych macierzach :))))