Re: Fwd: Re: Secret Document

Autor: Adam Płaszczyca (trzypion_at_waw.pdi.net)
Data: Wed 14 Oct 1998 - 22:36:09 MET DST

On Wed, 14 Oct 1998, Arkadiusz Podgorski wrote:

> wlasnie - zwlaszcza, ze jest bash na os/2. a nie ma rexxa na linuxa. ja bym
> chcial, zeby byl. a moze jest, tylko nie wiem?

Jest. Nawet Visual Rexx!

> :W OS/2 nic nie jest odpalane przez shella - każde zadanie startowane jest
> :przez system. Shell daje polecenie systemowi a system robi resztę.
>
> bo w os/2 w zasadzie nie istnieje pojecie "dziecka" i "rodzica" wsrod
> procesow - wszystkie sa z tego samego "pokolenia" :)

Ależ skąd! Oczywiście, że istnieje. Tyle, że nie ma shella jako rodzica
wszystkich procesów. Proces (rodzic) startuje mając jako rodzica jądro, a
nie shella. Natomiast w OS/@ jest coś, co dopiero raczkuje w Linuksie -
czyli przydział czasu dla poszczególnych wątków. W OS/2 proces w ramach
swojego czasu może przydzielić różne jego ilości dla swoich wątków. W
Linuksie jest to mało możliwe (chyba w jeszcze niestabilnych jądrach).
Zza to jest to i tak lepsze niż w windach - w nich nie ma wogóle takiej
możliwości.

> nie testowalem - ale nie do uwalenia jest argument, ze system majacy 100mb
> cache w efekcie bedzie szybszy od najlepszej struktury na dysku. poza tym,
> akurat ext2 jest tez optymalizowany pod wzgledem odczytow rozproszonych.

HPFS też. Powstał przy okazji zupełnie innego projektu i potem go dołożono
do OS/2. I nie wydaje mi się, zeby zwiększenie pamięciowego cache'a było
jakieś skomplikowane. Z drugiej strony - w czasach kiedy OS/2 powstawał
dość często wyłączano prąd ;))) Mówiąc inaczej mały cache oznacza mniej
danych straconych przy padzie. A do tego przy mocniejszych maszynach
stosuje się cache w sterowniku SCSI/Macierzy dyskowej.

    /_ _______ Adam Płaszczyca (+48 601) 360969
  ___/ /_ ___ ul. Janinówka 13/3, 03-567 Warszawa
 _______/ /_ IRC: _555, http: chwilowo brak
___________/ mail: _555_at_irc.pl patrz tez http://www.klubnokia.ats.pl/