Re: Incorrect DSP version

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 19:25:33 MET DST

Mariusz Bożyk wrote:
> [...]
> OK - przyjmuje baty, ale chodzilo mi przede wszystkim o to czemu system mi
> krzyczy "Incorrect DSP version detected" i co to jest DSP i czy to ma cos
> wspolnego z karta dzwiekowa ? Wiem ze byc moze sa to naiwne pytania, ale to
> moja pierwsza instalka Warpa i troche sie mecze. BTW moja karta to stare
> OPTI i odpalilem ja na sterowniku od Sound Blaster Pro na domyslnych ( 5
> 220 dma1 ) ustawieniach, ale postaram sie o jakas sensowniejsza karte coby
> nie trzeba bylo jej uzywac jako emulacji czegokolwiek.
> Pozdrawiam
        W kartach Sound Blaster nazwą DSP (Digital Sound Processor) firma
Creative Labs szumnie (i na wyrost) nazwała układ odpowiedzialny za
odtwarzanie digitalizowanego dźwięku (coś jak odtwarzanie z CD). Układ
ten nie robi praktycznie nic poza odbieraniem bajtów z DMA i wpychaniem
ich do przetwornika cyfrowo-analogowego.
        "Incorrect DSP version detected" może się brać stąd, że układy karty
Opti nie odpowiadają na rozkazy wysyłane do DSP tak jak oryginalny SB
Pro. "Kiszenie" się odtwarzania w OS/2 także może mieć przyczynę w
nieprawidłowej interpretacji komend DSP przez kartę Opti (w końcu
sterownik "myśli" że ma do czynienia z SB Pro...).
        W DOS taka karta może działać OK, pnieważ większość programów
wykorzystuje (nawet tak przymitywny) DSP Sound Blastera może w 5%.
        Jedyna rada - zakopać Opti w ogródku i kupić coś innego. Są tanie karty
dźwiękowe do 100zł (może np. ESS 1886?) ale tu może inni się wypowiedzą.
Nie mam zbyt dużego doświadczenia w dobieraniu kart dźwiękowych do OS/2

--
Wojciech Gazda