Re: Generowanie WAV-ów

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 24 Sep 1998 - 11:16:15 MET DST

jasio_at_nowhere.pl (Jan Stożek) wrote:

> A masz gdzieś format WAV-a opisany jakimś przystępnym językiem?

>Jan.

opisu formatu nie mam. metoda 'reverse engeenering' wydobylem z pliku to,
co mnie interesowalo. w wersji podstawowej, bez zadnej kompresji,
plik wav zaczyna sie 44bajtowym naglowkiem. a dalej leca po prostu
kolejne bajty danych. jest zastosowane intelowa technika kodowania.
tzn. najpierw lewy potem prawy kanal. zauwazylem, ze w wav mozna
umiescic dzwieki wielokanalowe. np quadro, czyli lewy, prawy, lewy tylny,
prawy tylny. wlasciwie mozna upchnac chyba do 15 kanalow.
pojedyncza probka jednego kanalu jest albo bajtowa, albo dwubajtowa
przy czym mlodszy bajt jest pierwszy. i jest to zawsze liczba ze znakiem,
z dopelnieniem do 2. czyli FF to jest -128, a FFFF to -32768 .
Jesli chodzi o szczegolowy opis naglowka, postaram sie go sklecic w najblizszym
czasie.