Re: system padl, i jak go podniesc ?

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 15 Sep 1998 - 14:52:03 MET DST

jasio_at_nowhere.pl (Jan Stożek) wrote:

> Próbowałeś odtworzyć z backupu albo odbudować pliki .INI?

niestety nie. nie wpadlem na to (lame:)

>Niewstanie
>PM-u sugeruje chyba problemy raczej w tym miejscu. BTW - u mnie po
>jakimś grzebaniu w putrze PM nie mógł znaleźć pulpitu w INI i chciał
>założyć nowy. Dałem mu brutalnie w łeb, odpaliłem sesję znakową,
>wszedłem do \OS2 i tam znalazłem OS2.INI i OS2SYS.INI z datą mniej
>więcej z okolicy padu oraz OS2.BAK i OS2SYS.BAK z datą z dnia
>poprzedniego. Wszystko skopiowałem gdzieś na bok, nałożyłem BAK-i na
>INI i wstało.

coz. nie pomyslalem by odzyskac z kopii BAK.

>Może u Ciebie też coś takiego pomoże? Możesz też - po
>zbackupowaniu oryginalnych INI, oczywiście - spróbować odbudować
>świeże pliki .INI programem MAKEINI. I tak może Cię to kosztować
>reinstalację albo rekonfigurację niektórych programów, ale
>przynajmniej część softu i system byłby OK. A jeżeli to pomoże, to
>wiesz co dalej - RoboSave i to dość często.

teraz ja te cholere bardzo dokladnie zbackupuje.

> To zrób sobie do niego aktywator. Mi, mało biegłemu w lutownicy,
>zrobienie czegoś takiego ze starej wtyczki do RS-a i microswitcha
>zajęło niecałą godzinę. Można też zrobić aktywator z przełącznika
>turbo, jeśli masz komputer niemarkowy. W końcu po co komu turbo?

fakt. turbo mi sie obija. pewnie przerobie go na aktywator.

> BTW - skoro on chodzi non-stop, pewnie jako serwer, to może zrezygnuj
>z PMa?

tak, chodzi jako serwer. glownie jako ftp. ale ja tez z niego normalnie
korzystam, serwer to zajecie uboczne.

>Kiedyś eksperymentowałem z PROGRAM COMMANDER/2 V2.00 for OS/2
>(http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/util/wps/pc2v200.zip). Może działać
>jako rozszerzenie PM-a lub zamiast niego, odpalając przy tym peemowe
>aplikacje. Jest trochę mniej wygodny i tracisz obiektowość, ale za to
>jest np. dużo lżejszy (kiedyś zdesperowany działałem na putrze z
>WarpConnectem w sieci na 12 MB RAMu i Program Commanderze). Co do
>stabilności, to nie pamiętam, bo to było kilka lat temu.

hmmm.... raczej nie skorzystam z tego rozwiazania.

> A co robiłeś przed _pierwszym_ padem? Padło samo z siebie, czy coś
>jednak zmieniałeś?

nic nie zmienialem. po prostu komputer sobie chodzi, i zwis. tylko mysza
sie rusza. alt+ctrl+del, zaczyna sie zamykac, i w pewnym momencie milknie
na wieki. twardy reset, i PM juz nie wstaje. wtedy nie wykonywalem zadnych
zmian w konfiguracji, i to drugi raz w identyczny sposob mi sie wykrzaczyl.