Re: system padl, i jak go podniesc ?

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 15 Sep 1998 - 12:02:29 MET DST

Juz odpowiadam.

>Najpierw sprzet. Jak tam pamiec? Czy monitor dysku niczego nie pokazuje?

Asus P55SP4, Intel P133, ramy noname FPM (nie EDO) 60ns 40MB,
twardziele rozne, podstawowy z OS/2 to IBM 3.2GB, nie pamietam teraz
modelu ale to nieistotne.

OS/2 v4 UK , FP6UK , drivery do GUS CD3, NE2000 i driver WC2000,
ET6000 i stare (bo nie ma nowych) drivery do niego, TVFS, EMX 0.9c,
FtpServer 0.70, CD Toshiba.

Wszystko pieknie chodzilo przez jakis czas, lecz po nieszczesnym padzie
nie podnosi sie PM. nawet nie wchodzi do grafiki. Poodlaczalem wszystkie
inne twardziele. Przywrocilem z kopii zapasowej config.sys, jaki mialem
zaraz po instalce. no i nic. nie wstaje.

>Teraz oprogramowanie.
>Czy masz WatchCat?

tak, ale nie zainstalowanego. mam mysz PS/2 , i nie moge go uaktywniac
z klawiatury bo sie dzieja cyrki, co jest opisane w readme do watchcat.

>Czy masz w CONFIG.SYS:
>
>SET PM_ASYNC_FOCUS_CHANGE=ON
>SET AUTOSTART=TASKLIST,FOLDERS,WARPCENTER
>SET RESTARTOBJECTS=STARTUPFOLDERSONLY
>SET SCKILLFEATUREENABLED=ON

tak, oprocz warpcenter ktory mam w folderze StartUp.

>Jezeli masz w AUTOSTART WarpCenter to sprawdz, czy jego pliki
>konfiguracyjne sa OK. Sprobuj go wywalic z wiersza AUTOSTART i przeniesc
>do foldera Autostart.

Nie mam pliku autostart. on i tak zaczyna sie bootowac po odpaleniu
grafiki, a mi nawet bootowanie nie wychodzi z trybu tekstowego.
podejrzewam ze PM sie wiesza, w momencie ladowania plikow DLL.

>Co masz w folderze Autostart? Sprobuj odpalic system bez ladowania
>programow z tego foldera (Ctrl+Left_Shift+F1 trzymane bez przerwy od
>pojawienia sie kursora do chwili pojawienia sie ikon na pulpicie; jak
>dysk w tym czasie przestanie pracowac, zwolnic klawisze na chwileczke i
>wcisnac ponownie).

w autostart mam odpalanie TVFS, FtpServer 0.70, cron2.exe, WarpCenter.
I to tyle. Ale jak zaznaczylem, PM wogole nie zdazy nawet wystartowac.

>OSciski!

Podejrzewam ze uszkadza sie ktorys z plikow konfiguracyjnych do PM,
lub jeden z plikow wykonywalnych PM. w trybie tekstowym wszystko
dziala jak trzeba.

Z innego softu ktory uzywam ?
mpg123 (taki tekstowy)
pm123 (graficzny)

aplikacje windziane, ale to chyba w tym momencie bez znaczenia.
bonus pack, pmmail, netscape 2.02, oraz 4.04us.

Uwaga dodatkowa. Probowalem zapuscic ponownie FixPak 06 UK, ale
niestety wywalal sie z bledem ochrony. a w logu zostawalo info,
ze jest za malo miejsca na dysku. po odlaczeniu dyskow
zostawal mi C: 700MB i wolnego ok. 200MB, oraz D: z OS/2 1500MB wolnego 400MB.

w tej chwilijuz zreinstalowalem, i oczywiscie fixpak poszedl. zastanawiajace.
to juz drugi raz identycznie. a na tym sprzecie uzywam os/2 od b.dawna,
poprzednia instalka (oprocz tych dwoch padow) przezyla ponad rok, sprzetu
nie upgrade'owalem.

Dzieki za probe rozwiazania problemu :)