Re: Poklosie Ankiety o OS2 (flame)

Autor: Przemysław Pawełczyk (warpman_at_friko5.onet.pl)
Data: Tue 08 Sep 1998 - 16:58:48 MET DST

On Tue, 8 Sep 1998 13:22:38 +0200 (CEST), Mirek Nowakowski wrote:

> [...]
>netykieta list dyskusyjnych i dystrybucyjnych) zabrał głos w temacie, to
>ja też.
>
>Tak sie składa, ze nasza lista jest dostępna zarówno jako lista
>dyskusyjna, jak i grupa newsowa. Nie wiem, na podstawie czego Autor
>ankiety układał listę osób, do których ją rozesłał. Myślę, że jeżeli
>tylko na podstawie zapisania na listę, czy opublikowania na niej jakiegoś
>artykułu -- to za mało. Powinien -- chociażby posługując się dejanews --
>sprawdzić, KIEDY i ILE RAZY wypowiadały się poszczególne osoby.

Cześć,

To - "sprawdzić, KIEDY i ILE RAZY" - jest jakże finezyjną (!) kpiną czy
na poważnie????

 O ile
>mnie pamięć nie myli, Tomek Kłoczko, Pierwszy RPM-owiec Rzeczypospolitej
>(bez najniejszej ironii!) zabrał głos raz czy dwa, jakiś rok temu. Znam
>także kilka innych osób, które na liście zabierały głos, a obecnie siedzą
>po uszy w innych systemach. Pamiętam stąd także osoby wypowiadające się
>absolutnie incydentalnie, do tego w tonie prowokacyjnym. Czy powinne one
>być traktowane tak samo, jak ci, którzy OS-em żyją na co dzień? Raczej
>nie, i trudno się dziwić mniej lub bardziej niechętnym reakcjom z ich
>strony.

Jeśli zostawiam w domu, holu, przychodni, urzędzie lub liście
dyskusyjnej swoją wizytówkę, to co to oznacza? Chcący się ze mną
skontaktować powinien najpierw zatrudnić Agencję Detektywistyczną, by
sprawdzili czy można?

>Oczywiście Autor ankiety mógł się poczuć rozczarowany, a nawet
>zdenerwowany, jeżeli określenie "niechętne" -- powiem to oględnie -- nie
>dość właściwie oddawało ton tych reakcji. Ale wyciąganie ich na forum
>publiczne to rzecz wysoce niestosowna, wręcz niedopuszczalna. Nie ma nic
>bardziej żenującego (może z wyjątkiem widoku pijanej kobiety) od
>przyglądania się gronu obrzucających się inwektywami osób.

Przykro mi, ale nie miałem noża pod ręką. Sól by się znalazła.

>A tak na marginesie: czy ktoś jeszcze pamięta o zasadzie, która mówiła,
>że na listach dyskusyjnych zgłasza się _pytania_? Że odpowiedzi należy
>kiedować na adres ogłoszeniodawcy? I że obowiązkiem ogłoszeniodawcy jest
>uzyskane odpowiedzi -- po ich wykorzystaniu w praktyce -- zebrać,
>opracować i w formie streszczenia opublikować na liście? Czy ktoś poza
>mną pamięta jeszcze te czasy? Na Boga, niech się odezwie, bo inaczej
>poczuję się jak dinozaur :-)

No, taaak. Ja jestem zbyt młody w Sieci, by znać Prawdziwą Etykietę. A
byłem w 100% pewny, że adres pocztowy e-mail jest _publiczny_ ze swej
natury, a tym bardziej, gdy nie jest kradziony, ale z ogólnie
dostępnych list. Internet, a poczta e-mail w szczególności miała służyć
powszechnej i taniej komunikacji pomiędzy ludźmi. Tak przynajmniej
pisano w czasopismach, magazynach i prasie codziennej w czasach
młodości dzisiejszych dinozaurów. :-)

Kiedy listonosz przynosi mi do domu niechcianą reklamę, to albo ją
czytam, albo wyrzucam do kosza. I nie robię z tego powodu żadnego
larum. W każdym razie nie bawię się w Strażnika Czystości. Chyba, że
miałoby to szkodliwy wpływ na moje dzieci, na przykład. Czy ankieta o
chęci promowania OS/2, napisana dla osób, które się z tym systemem
zetknęły, miała znamiona szkodliwości? Przestępstwa? Bo tak się w
pewnym momencie poczułem, kiedy przeczytałem (i co gorsza, czytam w
dalszym ciągu) zarzuty o SPAMie. Nigdy nie byłem zwolennikiem
demokracji, bo rodzi takie sytuacje jak obecna, kiedy każdy dupek może
się wypowiedzieć w każdej sprawie (tu będę uszczypliwy - szczególnie w
sprawie SPAMu), jeśli tylko uważa, że to On ma rację.

>Po wewnętrznej walce, ale jednak:

Po wewnętrznej walce, jednak... dalej robi mi się niedobrze.

>OSciski!
>Mirek Nowakowski

Warped,
Przemysław Pawełczyk

Przemysław Pawełczyk (Warpman) Freelance journalist
Os. Centrum B 1/89 Phone +48 12 642-13-00
31-927 Kraków mailto:warpman_at_friko5.onet.pl
Poland http://friko5.onet.pl/kr/warpman/