Re: Jak uratowac dysk ?

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Fri 04 Sep 1998 - 23:32:48 MET DST

On Wed, 2 Sep 1998 17:52:02, Dominik Czechowski
<domcio_at_student.uci.agh.edu.pl> wrote:

> P.S. Wyjasnilo sie pare faktow: Po pierwsze kumpel (bo to jego dysk)
> chcial koniecznie zainstalowac MS DOS'a (bo to ten tajemniczy system) na
> drugim dysku twardym na partycji podst. 700MB, a DOS wchrzanil sie na dysk
> pierwszy kasujac wszystkie partycje i tworzac te swoje 66MB. Oczywiscie w
> czasie instalacji pokazywal ze formatuje partycje 700 MB (czyli ok).
> Cokolwiek dziwne, nie ?

        Mi kiedyś napisał (mniej więcej): "Dysk nie jest przygotowany do
instalowania MS-DOS. Czy przygotować dysk?" To ja "tak", myśląc, że mi
sformatuje wcześniej założoną partycję DOS-ową, chyba nawet ustawioną
jako aktywna. A okazało się, że on poleciał po tablicy partycji,
założył nową partycję na cały dysk i jeszcze ją sobie sformatował.
Tylko się zdziwiłem, że mi 100 MB partycja się formatuje i formatuje.
;)
        Na szczęście był to testowy zestaw, więc po prostu musiałem tylko
zainstalować wszystko od nowa.

        A tak a propos - to DOS-a w ogóle da się "setupem" zainstalować na
drugim dysku? Jak ostatnio miałem taką potrzebę, to wolałem nie
ryzykować - Format D: /S i XCOPY z pierwszego dysku (miałem na nim
partycję DOS-ową).

--
Pozdrawiam,
Jan.