Re: OS2 Warp - Modem Voice 33600

Autor: Mariusz Kiełpiński (kielpa_at_friko6.onet.pl)
Data: Sun 16 Aug 1998 - 15:14:54 MET DST

Marek Wojciechowski wrote:

> On Sat, 15 Aug 1998 10:28:38, "Mariusz Kieˆpi˝ski"
> <kielpa_at_friko6.onet.pl> wrote:
>
> [...]
>
> Eeee tam, siejecie kolego wrogą propagandę i jeszcze odstraszycie
> młodego warpowicza :) Ja mam modem Zoltrix 33600VSP i nie potrzebowałem
> do niego żadnych sterowników. Moje ustawienia w config.sys:
>
> DEVICE=E:\OS2\BOOT\COM.SYS (3,3E8,5)
> czyli modem siedzi na przerwaniu 5 i jest widoczny jako com3. Oczywiście
> analogicznie trzeba było go ustawić na zworkach. Co więcej razem z
> FixPakiem 32 com.sys jest na tyle wydajny, że nie jest potrzebny tak
> [...]

Oj widzę ,że znowu burza w szklance z wodą. Zawsze
staram się odpowiadać rzetelnie - niezależne od tego
czy prawda jest miła lub nie. A prawda jest taka ,że widziałem
modemy wewnętrze ,które pod oem nie szły. Nie chcę aby ktoś
wchodził w nowe środowisko uraczony propagandą tyle,
że sukcesu. Oes , oes tamto. Przyznacie kolego ,że są
pewne braki... i kogoś nowego, baaa kogoś kto latami
w tym systemie siedzi czekają liczne niespodzianki.
Po co jednak kogoś straszyć komu sprzęt najprawdopodobniej
będzie chodził. Ano po to aby wiedział na co zwracać uwagę
kupując nowy sprzęt( co jakiś czas się to robi :) Nie wszystkie
modemy (wewnętrzne )mają zworki o czym już pisałem. A ich brak to w
przypadku os2 prawie pewny brak działania. Inna sprawa to jaki
procent możliwość modemu się wykorzystuje. Proste komendy AT nie
zawsze umożliwiają wykorzystanie wszyskich możliwości.Co tu dużo mówić
wystarczy
popatrzeć na jakość sterowników kart grafiki i dźwięku czy drukarek.
Czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego sterownik OMNI wykorzystuje
jednie 8 igieł z 9 w Panasonic Kxp 1150. Wiem niedaleko jest
sterownik Epsona ,który w trybie emulacji udaje tą drukarkę
ale czy nie za dużo tu tego kombinowania. Co do fix32pl to
pisałem o nim sporo (także w ramach tego tematu) i jedno już wiem
doskonały nie jest. W końcu niektórzy wykorzystują komputer do pracy i
nie mają czasu na ciągnące się miesiącami zabawy. I tego nie
można ukrywać . Żeby nie było ,że jestem tylko malkontentem
oświadczam że dużą cześć czasu wolnego poświęcam na proces tworzenia
softu dla OS/2 aby przynajmiej w miarę możliwości coś w tej sprawie
zrobić. Wciąż z tego systemu korzystam bo ma swietny system plików,
doskonała wielozadaniowość, czytelną strukturę... ale
jak na mój gust za dużo się napracować aby coś uzyskać tu zostało
wiele do zrobienia.

* Mariusz Kiełpiński -> kielpa_at_friko6.onet.pl *