Re: Reinstalacja Warpa

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Mon 20 Jul 1998 - 14:55:42 MET DST

admor_at_math.uni.wroc.pl (Adam Morawiec) wrote:
>Czesc,
>moj problem wyglada nastepujaco:
>
>jakies dwa lata temu kupilem maszyne 486 z preinstalowanym Warpem w
>konfiguracji "podwojnego buta". Poniewaz byla to instalacja sprzedawcy
>nie dostalem ani dyskietek, ani CD-kow z systemem, ani podrecznikow.
>I nie stanowilo to problemu. Do dzisiaj...

jesli nie dostales zadnych nosnikow, to instalacja MUSI byc na dysku
twardym. tak czy inaczej, powinienes miec karte licencyjna. to taki
papierek w formacie zblizonym do A5. jest na nim wytloczony symbol
dyskietki w skali 1:1 . jesli tego nie masz, to znaczy ze sprzedawca
zainstalowal ci lewa kopie, zas ty jestes nielegalnym uzytkownikiem warpa,
myslac ze jestes legalny. ale do rzeczy.

>W tym roku przesiadlem sie bowiem na nowsza maszyne i przenioslem na
>nia system (dalej w "2 bucie"). Poniewaz twrdziel jest w zasadzie pusty,
>wiec chcialbym sobie zrobic dobrze i zainstalowac HPFS. Za cholere nie
>moge wymyslic jak. Partycje jeszcze umialem zrobic, ale przeniesienie i
>instalacja systemu - ???. Co wymysle jakis mozliwy (po mojemu) sposob,
>to wywalanka.

jesli chcesz w miare najprostszego rozwiazania, to zrob to tak:
1.przygotuj sobie dyskietki serwisowe. jest do tego ikonka.
2.przygotuj nowy twardziel fdiskiem
3.ustaw bootowania, oraz sformatuj partycje jako HPFS format x: /FS:HPFS

a teraz bedzie troche meczarni. musisz miec gdzies miejsce, bys mogl
skorzystac z polecen backup oraz restore. ze starej partycji wszystko
backupujsz do jednego pliku. wlasciwie tworza sie dwa, ale to bez znaczenia.
nastepnie odtwarzasz to wszystko na nowy dysk z nowa partycja HPFS.

>Program instalacyjny (czyt. kopie katalogow DISKETTS\DISK_0 i DISK_1 na
>dyskietkach sformatowanych pod Warpem) domaga sie dalszych dyskietek
>(Diskette 2, Diskette 3, itd), ktorych nie mam (i miec nie moge, bo
>niektore bundle maja po 1,8M),

te dyskietki sa faktycznie formatowane nie na 1.4MB, lecz na 1.8MB.
czy masz obrazy dyskietek ? dyskietki powinienes nagrac programem loaddskf.exe
ten program jest hybryda, dziala pod DOS i pod OS/2 . powinien potrafic
w ktoryms z systemow zrobic dyskietki 1.8MB . jak nie masz tego programu
gdzies na dysku, to on jest gdzies w inecie, lub tam gdzie ludzie trzymaja
fixpaki.

>choc jestem pewien, ze mam ich obrazy
>(wlasnie katalogi DISKETTS\OS2V3\DISK_?), tylko nie umiem "zaczarowac"
>instalatora zeby zechcial je znalezc tam, gdzie sa (dysk E: - logiczny
>na partycji rozszerzonej, FAT).

zaraz moment. to sa faktycznie obrazy ? czyli pliki po 1.4 lub 1.8MB ?
czy tez zestaw plikow ? to spora roznica.

>Inna sprawa, ze nie jestem w ogole
>pewien, czy to co robie i jak to robie jest poprawne - pracuje
>calkowicie po omacku.
>
>Ktos umie pomoc?

prawdopodobnie ktos umie :))) aha. skoro nie masz zadnego nosnika to czy
nie myslales by zrzucic te pliki na jakis CD ? i koniecznie sprawdz
czy masz karte licencyjna. wlasciwie jaka masz wersje OS/2 ?