Re: Co to jest OS/2 ?

Autor: Adam Plaszczyca (trzypion_at_venus.wis.pk.edu.pl)
Data: Tue 05 May 1998 - 10:31:29 MET DST

Paweł Grajewski <grajewsp_at_webmedia.pl_nospam_nospam> wrote:
> Witam!

> OS/2 nie widziałem jeszcze na oczy (nie licząc kilku screenshotów), ale
> pomyślałem, że warto spróbować. Wobec tego chciałbym dowiedzieć się jak
> najwięcej o tym systemie. Przede wszystkim:

> - czy jest za darmo?
Nie
> - do czego jest najbardziej podobny (Win 3.1/4, Linux, X-Win, KDE)?
Od strony systemu i sesji znakowych do linuxa (i generalnie unixow). Od
strony GUI to pomiedzy win 3.11 a makowka.
> - czy może służyć jako serwer dla aplikacji X Window?
Jak najbardziej - Xfree86
> - co z obsługą Internetu? czy jest przeglądarka internetowa zintegrowana z
> systemem?
Zdanie Linusa Thorvaldsena (tego od linuxa) 'implementacja TCP/IPO w OS/2
moze uchodzic za wzorcowa'. Masz wszystkie narzedzia jakie poptrzebujesz i
od groma roznych 'ulatwiaczy' z unixa (gcc tez jest). Pregladarka jest Web
Explorer, ale mozna sciagnac Nettscape Navigatora 2.02 (interhace usera od
2.0, w srodku 3.0)

> - czy jest stabilny?
Tak
> - co zyskam, a co stracę przechodząc na niego?
Zalezy z czego na nuiego przejdziesz. Zyskasz stabilnosc, stracisz troche
czasu (OS/2 trzeba sie nauczyc, to nie G'95). Zyskasz mozliwosc
jednoczesnego odpalania programow OS/2, dos i win 3.x i ustawiania kazdemu
z nich innych parametrow sesji (lacznie z tym, ze przerwanie nagiete w
jednej sesji nie jest nagiete w innej - pelna izolacja)

> i ewentualnie inne...

> Czy są jakieś strony WWW, na których można by zasięgnąć dodatkowych
> informacji i obejrzeć zrzuty ekranu?
Nie znam. BTW - czy jakosc systemu zalezy od jego wygladu?

P.S. Zadzwon na (22)825-96-18 od 9:00 do 17:00 (telefon do mnie) to
pogadamy.

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (48 22) 6297910