Re: Co to jest OS/2 ?

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Tue 05 May 1998 - 14:22:09 MET DST

"Paweł Grajewski" <grajewsp_at_webmedia.pl_nospam_nospam> wrote:
>OS/2 nie widziałem jeszcze na oczy (nie licząc kilku screenshotów), ale
>pomyślałem, że warto spróbować. Wobec tego chciałbym dowiedzieć się jak
>najwięcej o tym systemie. Przede wszystkim:
>
>- czy jest za darmo?
tak jak windowsy. nie. chyba ze ukradniesz.

>- do czego jest najbardziej podobny (Win 3.1/4, Linux, X-Win, KDE)?
moze inaczej. KDE probuje uzyskac desktop podobny wizualnie do motifowego,
a funkcjonalnie do os/2 .

>- czy może służyć jako serwer dla aplikacji X Window?
jest xfree86 for os/2 . mi dziala.

>- co z obsługą Internetu? czy jest przeglądarka internetowa zintegrowana z
>systemem?
co to znaczy zintegrowana z systemem ? windowsowy ROTFL :))))))
przegladarka to jeden z programow. standardowo jest ibm explorer. taki sobie.
jest tez netscape 2.02, ale kod wewnetrzny ma z 3.costam. api uzytkownika
ma z 2.02.

>- czy jest stabilny?
pi razy oko na poziomie dobrze zainstalowanego wingroze NT. pomijam fakt,
ze NT daje sie wysadzic w powietrze przez siec. os/2 jest odporny.

>- co zyskam, a co stracę przechodząc na niego?
nie uruchomisz zadnego(prawie) programu, przeznaczonego na wingroze95.
jest konwerter kodu win95->os/2 , ale to wczesna beta. quake2 dalo sie
skonwertowac :)

>i ewentualnie inne...
chodzi praktycznie wszystko, co dziala pod zwyklymi win3.xx .

>Czy są jakieś strony WWW, na których można by zasięgnąć dodatkowych
>informacji i obejrzeć zrzuty ekranu?

zrzuty ekranu to pryszcz. ze zrzutow nie dowiesz sie, jak faktycznie
dziala os/2 . aplikacjie win3.xx sa mniej wydajne pod os/2.
calosc systemu jest wydajniejsza od win95. ze winNT jest powolna
i pamieciozerna krowa, juz chyba sam wiesz :) os/2 wymaga min. 8mb dla v3,
oraz 16mb dla v4. w dokumentach pisze ze v3 to 6mb, a v4 to 12mb ale to
nieprawda. wygodnie sie pracuje na v3 na 16mb, a v4 na 32mb. teraz to chyba
standardowe wielkosci pamieci :) pod win95 16mb tez jest w miare wygodny.
winNT wygoda zaczyna sie od 48mb.

>grajewsp_at_webmedia.pl

ps: na os/2 mozesz spokojnie odpalic serwer www/ftp dla internetu,
    i spokojnie zasuwac w word6 :)))) aha. bym zapomnial. i formatujesz
    w tym czasie .............. dyskietke :))))